Lippo dressyrsadlar

feel

Trådstartare
Vad jag förstår så är det Ruiz Diaz som tillverkar Lippos sadlar. Hur är kvaliten på dessa? Bomkonstruktion, gjord för breda eller smala ryggar? Raka? :)
 
Lippo har många modeller på sina dressyrsadlar med olika former på bommarna och olika typer av stoppning. De jag har haft är Lippo Arezzo revive (omvärmningsbar bom, passar svängd, inte för rund rygg och har mkt plats för manke) och Lippo Vanessa (bytbara koppjärn, passar rak, rund rygg och har inte lika mkt plats för manken).

Det är Källqvist Equestrian som har Lippo, men Ruiz Diaz gör sadlarna har fattat det som.
 
Jag har en Lippo Jessica Pro till min islandshäst med hyffsat rak rygg. Inte spikrak dock.
Den har några år på nacken nu men är fin.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Lippo verkar ha två olika system vad gäller bredd. Eller jag fattar inte faktiskt. Sadelutprovaren hävdar att det ljusgröna xxl är för...
Svar
5
· Visningar
888
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 305
Senast: Thera
·
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Time Lord
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp