Lippotäcken vs horseware, storlek

slant98

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av hur horseware-täcken är kontra lippotäcken i storlek? Lippotäcken passar vår ponny väldigt bra, men söker den kombon med hals och liner horseware har. Vilken modell kan passa om lippo passar väldigt bra? Maxad D-ponny, connemara :)
 
Enligt Svensk ridsport så är lippo lite små i storlekarna. De har ett instagram eller youtubeklipp där de visar upp ett lippotäcke med hals på en häst och säger att de har behövt gå upp en stl mot för hästens normala storlek.
Har själv aldrig provat lippo så jag kan inte uttala mig personligen, använder bara HW 😊
Amigo hero motsvarar väl lippo basic i slitstyrka i alla fall.
Vi har stl 125 på Horseware Amigo Bravo och Hero till vår maxade c-ponny.
 
Lippo är små, jag hade lätt kunna gå upp en storlek. :)
Sen tycker jag överlag lippo är små över allt😅 väldigt passande ponny kan jag tänka kan jag tänka mig. Korta halsar och korta nedåt benen så att säga. :)
 
Jag har Horseware till min new forest, hon är någonstans mellan 1,40 och 1,42 (hon är mätt till båda storlekarna alltså, där den högre mankhöjden mättes först). Hon har 125 i storlek hos Horseware och det passar perfekt. Generellt har hon 125, men vi har fått gå upp till 135 i något täcke som var litet i storleken och vi testade något billigt alternativ som fanns på Granngården för några år sen där hon fullständigt drunknade i 125.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
406
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 601
Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek...
2
Svar
25
· Visningar
2 845
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av Bucas Atlantic? Hur är de i storlek och passform? Jag har ett Bucas Celtic stalltäcke som sitter bra och...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp