Liseberg i sommar...

doglover

Trådstartare
Vilka ska dit?

Blir första gången för Loke och han får åka hela 7 åkattraktioner enligt deras hemsida :D.

Synd bara att det har blivigt så fruktansvärt dyrt.
 
Sv: Liseberg i sommar...

Hur gamal är Loke? ;) Vi har varit där en vända i början av juni och kommer nog att åka igen i augusti, syster och hennes sambo bor i göteborg och vi hälsar gärna på! ;)

Elin fyller 6 år i sommar och Fredrik 3 år och de hade fullt upp att åka när vi var där i juni, visst det är rätt dyrt med åkbiljetter men för våran del får det vara värt det.
 
Sv: Liseberg i sommar...

Han är 10 månader.

Jo, det är hutlöst dyrt, men man åker ju inte dit varje dag direkt...
 
Sv: Liseberg i sommar...

Vi har funderat på att åka upp en sväng, men det är tråkigt att åka ensamma. Dottern är ju 6 år nu och tycker det är roligare med en kompis, men har inga vi känner som man kan åka med.

Sen känns det lite konstigt eftersom vi brukade åka dit med hennes pappa, men man får inse att man får skapa ett eget liv där han inte är delaktig hur omöjligt det än känns. Vi brukar passa på att gå på Universeum samtidigt.
Fast det bästa för lilltjejen är att bli målad till kanin, det är huvudbehållningen. ;)
 
Sv: Liseberg i sommar...

Han är 10 månader.

Jo, det är hutlöst dyrt, men man åker ju inte dit varje dag direkt...

hutlöst dyrt är väl att ta i...
men visst 2000 spänn kan man bränna lätt när man har 2 barn:D

du får ju åka med din grabb gratis, det är ju bra;)
 
Sv: Liseberg i sommar...

Vilka ska dit?

Blir första gången för Loke och han får åka hela 7 åkattraktioner enligt deras hemsida :D.

Synd bara att det har blivigt så fruktansvärt dyrt.

Han är nog lite för liten för de mesta attraktionerna, men intryck kan han ju få ändå! :love:
 
Sv: Liseberg i sommar...

Vilka ska dit?

Blir första gången för Loke och han får åka hela 7 åkattraktioner enligt deras hemsida :D.

Synd bara att det har blivigt så fruktansvärt dyrt.

Ska ni gå för hans skull eller för er? Tycker det verkar lite overkill att gå in för ett så litet barns skull. Vi funderar på att låta vår äldste gå in första gången i år och han är 2 1/2.
 
Sv: Liseberg i sommar...

Vi ska gå för både hans och vår skull. Förra sommarn var jag gravid och kände inte för att gå dit när jag ändå knappt skulle fått åka något.
Är en sådan som åker allt.

Men jag tror att Loke kommer att få väldigt sköj han också:D
 
Sv: Liseberg i sommar...

*KL*

Vi ska dit idag och vår dotter är 6.5 månad. Vi åker med mina föräldrar och min systers familj så barnen är mellan 13 år och 6.5 månad :D

Tycker inte alls att det är överdrivet. Liseberg är ett mysigt ställe för hela familjen. Jag är där lika mkt för min egen skull, även om man mest åker med barnen nu.

Vår Lilla ska åka Ponnykarusellen och Farfars Bilar:bump:
 
Sv: Liseberg i sommar...

Lisseberg är ett underbart ställe att tillbringa en dag på. antingen man är barn eller vuxen.

När ungarna var mindre åkte vi dit 2-4 ggr /år, numera blir det mera sällan.

Jag gillar att bara gå omkring där och se alla lyckliga barn, nykära tonåringar(jag blundar för dom snorfulla tonåringarna:D), äldre par osv i all oändlighet...
 
Sv: Liseberg i sommar...

Vilken oerhörd tur att det gick som det gick!

Åkte förbi där vid 19-tiden och polisen stannade mig för att släppa fram ambulanser. De hade inte blåljusen på dock.
Såg utifrån att Rainbow stod stilla i en konstig vinkel och när jag kom hem och läste Expressen på nätet förstod jag vad som hade hänt.
Det kunde ha gått riktigt, riktigt illa.

Liseberg är annars som mysigast under julen tycker jag.
Då är även flera av barnattraktionerna öppna.

Så långt jag kan minnas har jag köpt säsongskort varje år men numera används det mest när det är någon artist jag vill se. Men några gånger per sommarsäsong tar jag med mig barnen och mitt tips är att åka in förhållandevis sent.
Jag klarar inte av allt folk och alla köer som gör barnen griniga och trötta.
 
Sv: Liseberg i sommar...

Köerna är värst på hela Liseberg, avskyr att stå i kö.

Jag står inte länge i kö. Är det en ny grej jag vill testa på står jag inte mer än 45 minuter.

Annars åker jag de andra som har kortast köer först och de populära attraktionerna på kvällen då köerna har minskat.
 
Sv: Liseberg i sommar...

Ja, Liseberg är hutlöst dyrt. Fattar faktiskt inte varför dom måste ha sånna priser. Dom skulle knappast gå back bara för att dom sänkte lite.

Maten är dyr därinne, ölen är dyr. Burger King tex verkar ta ut högre priser på Liseberg än nån annanstans. Burger king verkar ju även göra sämre mat bara för dom är inne på Liseberg. Det mesta är sladdrigt och geggigt. Åkkupongerna är dyra..ja, allt är dyrt tom inträde som kostar 70 spänn per skalle fom 8 års ålder !!

Undviker Liseberg in i det längsta.
 
Sv: Liseberg i sommar...

Ja, Liseberg är hutlöst dyrt. Fattar faktiskt inte varför dom måste ha sånna priser. Dom skulle knappast gå back bara för att dom sänkte lite.

Maten är dyr därinne, ölen är dyr. Burger King tex verkar ta ut högre priser på Liseberg än nån annanstans. Burger king verkar ju även göra sämre mat bara för dom är inne på Liseberg. Det mesta är sladdrigt och geggigt. Åkkupongerna är dyra..ja, allt är dyrt tom inträde som kostar 70 spänn per skalle fom 8 års ålder !!

Undviker Liseberg in i det längsta.


Tror du det är billigt att köpa och uderhålla alla åkattraktioner? Tror du det är billigt att betala lön, skatt och alla avgifter för alla anställda där?

Inträde 70 spänn och ett åkpass för 290, sen kan man ha snuskigt roligt i 10 timmar om man vill för under en femhundring.

Jag har kanske inte råd att åka dit varje helg, men tycker inte det är dyrt om man tänker på vilka brutala omkostnader de måste ha.
 
Sv: Liseberg i sommar...

Bla bla bla...förstod det skulle komma. NEJ, det TROR jag inte, men plötsligt bara för det är sommar då ska det tydligen kosta så himla mycket mer...för vad ? För att det råkar vara en årstid som heter sommar ?
 
Sv: Liseberg i sommar...

men plötsligt bara för det är sommar då ska det tydligen kosta så himla mycket mer...för vad ? För att det råkar vara en årstid som heter sommar ?

Vad menar du nu?

Att Liseberg är billigare på hösten?
Vilket ju är alldeles rätt i o f då parken är stängd!;)

Däremot kostar väl inträdet 80:- under julen? Dvs det är t o m dyrare när det inte är sommar!

Jämförelsevis tycker jag inte att Liseberg är dyrare än något annat nöje.
Men jag förstår om man tycker att det är dyrt.
Själv åker jag ingenting och mina barn är små. Det blir nog mer kännbart när de blir äldre.

Ett säsongskort tjänar man snart in i o m att kortet gäller även under julen!
 
Sv: Liseberg i sommar...

Ja, Liseberg är hutlöst dyrt. Fattar faktiskt inte varför dom måste ha sånna priser. Dom skulle knappast gå back bara för att dom sänkte lite.

Maten är dyr därinne, ölen är dyr. Burger King tex verkar ta ut högre priser på Liseberg än nån annanstans. Burger king verkar ju även göra sämre mat bara för dom är inne på Liseberg. Det mesta är sladdrigt och geggigt. Åkkupongerna är dyra..ja, allt är dyrt tom inträde som kostar 70 spänn per skalle fom 8 års ålder !!

Undviker Liseberg in i det längsta.
Men ta med egen mat och öl då!!! Varför detta gnäll. Skriv i stället att ni inte har råd. Man åker ju inte dit var dag liksom. Vad ligger inträdet på på tex Kolmården, Ölandsdjurpark mm?? Skit i att åka dit om det är så jäkla dyrt. Sommarnöjen kostar. :banana:
 
Sv: Liseberg i sommar...

Tror du det är billigt att köpa och uderhålla alla åkattraktioner? Tror du det är billigt att betala lön, skatt och alla avgifter för alla anställda där?

Inträde 70 spänn och ett åkpass för 290, sen kan man ha snuskigt roligt i 10 timmar om man vill för under en femhundring.

Jag har kanske inte råd att åka dit varje helg, men tycker inte det är dyrt om man tänker på vilka brutala omkostnader de måste ha.

Jag håller med. Mycket gnäll om sånna nöjen, men sen kan folk lätt lägga flera hundra på en flaska vin, eller bränna en tusing på krogen?
 

Liknande trådar

Fritid Vi tänkte besöka Gotland (på försäsongen) i sommar med vår 4-åring. Vår första gång där! Tips på vad vi inte får missa och plats som är...
Svar
1
· Visningar
231
Senast: Karfitsa
·
Småbarn Sommar hemmavid med små barn under 4 år - vad ska man hitta på? Gärna sånt som är rimligt att göra som ensam vuxen med fler än ett barn...
Svar
16
· Visningar
1 102
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 469
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp