List på betonggolv?

95johsv

Trådstartare
Hur kan man fästa en mjuk duschlist eller liknande på betonggolv? Eller finns det någon annan list som är lämplig att sätta på golvet i boxdörren? Vill försöka hålla torven/spånet inne eftersom det är en höjdskillnad utanför som gör det omöjligt att sopa in torv/spån i boxen igen. Mycket pengar som sopas ut tyvärr. Tänkte att den mjuka listen är det ingen chans för hästarna att göra sig illa på när den går ut/in i boxen.

Vill inte ha en planka/bräda.
 
Sv: List på betonggolv?

Sättlim/montagelim fäster på de flesta material. Tar ca 12h för att torka och luktar väldigt starkt så god ventilation krävs.
 
Sv: List på betonggolv?

dessvärre så tror jag inte det håller nå vidare med gummilist.. varför inte en planka? den är billig, enkel och iom att den ligger precis dikt med dörren så är det inget de gör sig illa på eller trampar emellan när de är i boxen, och lyfta på fötterna kan ju en häst.
 
Sv: List på betonggolv?

Det är jäkligt jobbigt att dra en full skottkärra över plankan. Därav att jag inte vill ha den. Vill ha något jag kan dra skottkärran över enkelt.
 
Sv: List på betonggolv?

i de stall jag varit som har "planka" så har den bara suttit i två spår (av U-balk) och därmed lufts dit/av utan problem...
 
Sv: List på betonggolv?

Det är jäkligt jobbigt att dra en full skottkärra över plankan. Därav att jag inte vill ha den. Vill ha något jag kan dra skottkärran över enkelt.
Det handlar om teknik...:p Man går över plankan först och drar sedan skottkärran baklänges över den (var det en förståelig beskrivning?). Efter ett par gånger när tekniken sitter går det lätt som en plätt!

Annars är ju tomtens förslag ganska smart!
 
Sv: List på betonggolv?

Jo, jag gör så... Men har för ont i kroppen för att det ska vara värt det. :( Måste upp 5cm för att komma in i boxen med tom kärra och det känns.

Tomten: det där är något att fundera på. Ska kolla ikväll...
 
Sv: List på betonggolv?

Har du möjlighet att lägga något som fasar av 5-cm-kanten utanför boxen? En trälist/fasad brädlapp kan göra att det känns mycket lägre o mjukare att köra över.

Lotta
 
Sv: List på betonggolv?

Du kanske kan fästa en gummilist i nederkant på boxdörren.
Borde ju räcka för att hålla ströet på rätt sida:)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon juridiskt kunnig som kan hjälpa oss här...? Vi (samtliga hyresgäster) blev uppsagda från lösdriften vi stod på i våras och...
Svar
14
· Visningar
2 938
Senast: Lobelia
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 526
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 464
Senast: liiinnea
·
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 421
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp