Lite bilder på vårt nybygge

Freyja_bus

Trådstartare
Hej!

Vi har byggt ett lösvirkeshus nu under två år och sista helgen i maj blir det inflyttning. Det är ett suteränghus och det är bara övre plan (entréplan) som kommer att vara färdigt när vi flyttar in (+ trapphall och tvättstuga där nere). Idag tog jag några bilder, dock är det lite skit ivägen här och var, men det får ni tåla!

Såhär ser det ut utvändigt (gamla bilder)








Det kommer att gå en altan runt om hela huset också på entréplan samt en lite mindre altan där nere.

forts. nästa inlägg
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Hallen vid entrén


Vardagsrum


Vardagsrum vy från köket


Köket




forts nästa inlägg
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Kök + vardagsrum


Vy från matplatsdelen i köket (mot hallen)


Sovrum


barnrum/gästrum/arbetsrum


Toalett



Trapphall nedre plan


Utöver detta finns det ett stort vardagsrum till på nedre pla, samt två barnrum, en tvättstuga och ett STORT badrum (dock är de bara färdiga med innerväggar och betonggrund som golv, så det är inget att se ännu). På nedreplan kommer vi även att ha en stor, fin kakelugn.

Tomten är ju också rätt ofärdig, men den får komma i andra hand =) Vi har en fantastisk utsikt över en vacker mosse, skog och hus lite längre bort. Tomten är på ca 2000hektar.

//Julia

//Julia
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Men gud så fint ni får det. Köket är alldeles underbart:love:

Vilket otroligt jobb ni gör. *impad*
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Tack!

Jag älskar också köket =)

Det som är så roligt är ju att vi (läs mest min man) har gjort allt själva!

//julia
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Ja, visst är det fint?! Vi fick idén eftersom min söta man hatar att såga lister (alla vinklar) och så kom han på att det kunde vara fint med ett rep! =) Kul tycker jag!
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Gud vad fint!! :love:
Har ni ritat det själva? :eek:
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Det är verkligen skithäftigt! Och 2000 ha!!! Är det skog eller åkrar eller?

På tal om lister håller jag med, så sjukt tråkigt!!!! Repen var jättehäftiga! Jag måste måla en massa meter lister snart, för det ser helt skanky ut där uppe just nu! Får väl skapa en egen sån här tråd om ett tag!

När flyttar ni in förresten?
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

2000 HEKTAR? :eek:

Jättefint det blir!!! :love:

Men nyfiken fråga hur sk ni göra det barnsäkert ute, alltså, om ni ska bygga altan baksidan, ser så himla högt/brant... farligt ut?

Men jättefint och ljust! Hur länge har ni byggt? :)
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Men gud vilket hus, helt fantastiskt!!

Det där med rep istället för lister är ju en hel-häftig lösning, snacka om originellt! Min sambo älskade den idén, hoppas det är ok att man möjligen härmar efter :angel:
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Klart det är okej =)

KL Tack för alla kommentarer! Alltid kul! =) Vissa färger kommer inte riktigt fram på bilderna, som i sovrummen t ex.

Vi har byggt i nästan exakt två år (om man räknar från sprängningen som var valborg 2007).

Ja, det är rätt brant på sina ställen, så det får bli staket runt altanen och kanske på något annat ställe där det är väldigt brant... och noga uppsikt av barnen under de första åren =)

Tomten är har lite varierande terräng, mycket skog, en del gräsmatta kommer det att bli, lite berg och lite plan öppen "skogsyta".

//Julia
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Jättefint! Framförallt repen i taket, kanonidé!!
Men 2000 ha? Det är nästan 3 gånger mer än vad Naturbruksgymnasiet här i Örebro har med både skog och jordbruksinriktning.
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

kl

Ha ha, jag är ju inte riktig! Nu har jag gjort det igen, skrivit fel alltså!:eek:

Det är klart att vi inte har en tomt på 2000hektar! Den är på 2 hektar, dvs 20 000 kvm... låter det bättre eller? Jag skyller min förvirring på amningen!

//julia
 
Sv: Lite bilder på vårt nybygge

Vad fint vardagsrummet blev! :love:

Däremot tycker jag att trädäcket verkar sitta något högt upp jämfört med husets över våning (det ser ut som att det sjunker ner i altanen) men det kanske är en synvilla.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 963
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 462
Senast: SiZo
·
Hemmet Jag har en idé om att andra planlösningen på nedervåningen i vårt hus. Vi bor i ett radhus med köket ut mot vägen, sen en korridor med...
Svar
19
· Visningar
2 321
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp