Lite ekonomi och tankar om saker man villhöver

Jag tycker ändå detta är intressant, alltså att ta/ge ekonomiska råd över folk på internet. Vi bukefalister har ju väldigt dålig insyn i varandras privatekonomi. Personligen så tar jag hellre ekonomiråd av folk som har god ekonomi själva - men hur vet man det på Buke liksom? :)
Iof har du rätt men man får nog lära sig ta ett forum med en nypa salt, gäller ju alla ämnen här isf. Ekonomisk rådgivning är väl kanske lämpligast av sin bankman.
 
Jag tycker ändå detta är intressant, alltså att ta/ge ekonomiska råd över folk på internet. Vi bukefalister har ju väldigt dålig insyn i varandras privatekonomi. Personligen så tar jag hellre ekonomiråd av folk som har god ekonomi själva - men hur vet man det på Buke liksom? :)

Jag ser nog inlägg/svar på tex Buke mer som en möjlighet att bolla tankar kring det, snarare än ekonomisk rådgivning. Både när jag svarar och när jag frågar :) .
 
Jag tycker ändå detta är intressant, alltså att ta/ge ekonomiska råd över folk på internet. Vi bukefalister har ju väldigt dålig insyn i varandras privatekonomi. Personligen så tar jag hellre ekonomiråd av folk som har god ekonomi själva - men hur vet man det på Buke liksom? :)
Håller helt med. Ett "YOLO-råd", kommer det från någon som är på gränsen till att platsa i Lyxfällan? Ett "Nej, absolut inte", kommer det från en 80-åring med 10 miljoner i likvida medel och inga arvingar?

Inte för att säga emot att spinna vidare: God ekonomi hur? Jag tycker t.ex. att jag har relativt effektiv ekonomi, men jag har ju inte hög lön eller miljoner investerat.
 
Håller helt med. Ett "YOLO-råd", kommer det från någon som är på gränsen till att platsa i Lyxfällan? Ett "Nej, absolut inte", kommer det från en 80-åring med 10 miljoner i likvida medel och inga arvingar?

Inte för att säga emot att spinna vidare: God ekonomi hur? Jag tycker t.ex. att jag har relativt effektiv ekonomi, men jag har ju inte hög lön eller miljoner investerat.
Jag har en hyfsat välgrundad känsla av att ts är en sansad person med koll på ekonomin, dvs ingen Lyxfällan-aspirant ;-) Därav min kommentar att KÖP HOJEN! Om ens hela ekonomi hotas av den eventuella pengaförlusten ifall man tvingas sälja mc:n, vore läget ett helt annat. Verkligen!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 599
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 274
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 326
Senast: Habina
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 586
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp