Bukefalos 28 år!

Lite frågar ang ev. graviditet och problem.

YlvaG

Trådstartare
Jag är INTE gravid, men har lite frågor inför framtiden, så ni kan vara lugna.

Min mamma har mig som enda födda barnet. Mig fick hon när hon var i precis min ålder, 20. Några år senare fick hon ett utomkvedshavandeskap (heter det så?), men en annan man.

Hon är nu omgift och dom har försökt fått barn länge. Vid sen kontroll så visade det sig att det ena äggledaren är total paj pga cycstor och utomkkvedshavandeskapet.

Så dom försökte med provrörsberuktning.

Andra försöket så tog det sig. Men det blev missfall.

Dom gav upp. Men blev sedan gravida ändå. Utan Provrörör, dom vart gravida naturligt alltså.

Men missfall.






Jag r sjukt rädd för min framtidia garvitidet. Mamma har ju haft sådanna problem efter mig. Cycstor och grejer som sabbat äggstockarna totalt. Jag är jätterädd för att jag ska få sådanna problem. Visst, jag har inte några cycstor än.. Män om ett år då?
 
Sv: Lite frågar ang ev. graviditet och problem.

Varje graviditet är unik, men min var väldigt lik min mammas, förutom att hon gick upp dubbelt så mkt som mig och klarade av att amma mycket längre.


Cystor har jag uppfattat det är väldigt vanlig bland unga tjejer men de försvinner av sig själva.

Ju äldre man blir, ju svårare blir det att bli gravid och risken för missfall ökar. Missfall blir det när det blir något fel i celldelningen och då är ju både ägget och spermien inblandad och det behöver ju inte alls vara så att det är din mamma det är fel på, utan spermierna.

Jag läste en massa forskning om utomkveds när det skrevs att man kan bli steril efter en abort och har man en gång fått ett utomkveds var risken större för ett till och att även få missfall.
 
Sv: Lite frågar ang ev. graviditet och problem.

När du blir gravid ska du berätta för barnmorskan om din mammas problem och om din oro. Då kollar de dig säkert lite extra under graviditeten. Och om du är väldigt orolig redan nu tycker jag du ska ta upp detta med din gynekolog/barnmorska. Jag har ingen aning om sånt här är ärftligt eller inte, men det är ju sånt som de kan svara på.
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 821
Senast: a1agnlju
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 163
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Jag och min man har försökt få barn i ungefär två år, efter en "hoppsan-graviditet" som slutade i missed abortion och akut skrapning...
Svar
3
· Visningar
2 219
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Okej.. just nu tusen frågor som cirkulerar i mitt huvud. Varnar för långt inlägg men hoppas att någon som har gått igenom detta orkar...
2
Svar
20
· Visningar
6 651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp