Lite frågor *Hjälp*

B

**BORTTAGEN**

Ska rida min och pållens första fälttävlan i helgen, har lite frågor. Har inte nyaste TR just idag, kommer att få den innan helgen, men eftersom jag är så extremt dryg så tänkte jag att det var lika bra att fråga er, fattar mej inte alltid på TR :devil: :angel: :o.

Jag var inne på eko å skulle köpa en sån där nummerficka men de hade inte, ska jag försöka låna tillsvidare eller får man rida om man tar typ två plastfickor och fäster me säkerhetsnålar :idea: :crazy:.

Ska man ha sån där nummerbriska oxå (som man har på hästen i hoppning och dressyr) och i sådana fall ska de va sama nummer???

Är hindrena 90 i både hoppningen och terrängen???

De där me straffpoängen i dressyren har jaginte ens funderat på att lära mej.. men de fixar la tävlingsarrangörena???

Tror at de va alla frågor....
Hoppas att nån svarar :bow:
 
plastfickor och säkerhetsnålar är OK, fast lite läskigt att rida med tycker jag, tänk om man trillar av och de går upp, men jag såg många som hade det i helgen när jag tävlade. Liten nummerlapp vet jag inte om man måste ha, men jag tror det, jag och alla jag såg hade det iallafall i helgen och vi hade samma nummer som på stora nummerlappen (det var även det som stod som hästnummer i hästförteckningen). Men du kan ju fråga i sekretariatet för säkerhetsskull.

Hindren är 90 i terrängen men 95 i banhoppningen.

Strff poängen i dressyren fixar mycket riktigt arrangörerna.

Lycka till var ska du tävla?
 
TVÅ FRÅGOR TILL!!!!

1. DET STÅR ATT DET Ä'R BANGENOMGÅNG PÅ FREDAN OCH LÖRDAN. OM MAN BARA KAN PÅ LÖRDAN FÅR MAN DÅ GÅ DEN FLERA GÅNGER DÅ?? *dåligt lokalsinne*

2. VISST ÄR DE VÄL SÅ ATT ÄVEN OM DET ÄR EN REGIONAL TÄVLING Å MAN TÄVLAR I DEBUTANTKLASSEN SÅ RÄCKER DE ME LOKALLICENS :confused:.

Till Tulip!!
Tack för svaren!!!!!
Jag ska till Mantorp... :crazy:
 
1. ja de får du fast då får du gå själv, alltså utan banvisare.

2. Nej du måste ha regionallicens o hästen hästlicens.

vart ska du tävla??
 
Ok. Tack!!!
Jodå pållen har licens, fasst jag har bara lokal men men de får vi fixa :bow:

Men var det int en tråd här för ett tag sedan om att alla debutanter va klassade som lokal??

aja tack i alla fall..
Jag ska till Mantorp
 
I debutant räcker det att du har lokallicens oavsett status på tävling (startade med det senast i helgen) hästen måste dock ha licens om det är regional eller högre precis som vanligt.

Lycka till i helgen!
 
Ok. Tack så jättemycket!!!

FÖRRESTEN!!!!!!
Två frågor till!!! :idea:
1.Medical cardet behövs endast bäras under terrängen va???
2.Är lättridning tillåtet i dressyren??? i sådana fall vad gäller... hela eller delar av programmet???

Tack på förhand!!!
 
1: japp, du behöver itne ha det i hoppningen och dressyren.
2: Lättridning är tillåten och som jag har lärt mig så väljer man för varje bedömningsgrupp vad man vill men jag skulle tro att dommaren blir förvirrad om man ändrar sig för mycket. Glöm inte att du SKA rida lätt under mellantraven bara, där är det inte valfritt.
 
Kul.det är jätte kul att rida fälttävlan,jag gör själv det.
om det är små plastfickor som du fäster på schabraket så går det bra.
Du ska ha ditt nummer i alla grenar och det är samma nummer hela tiden och det nummret får du i seketeriatet och det nummret är det nummer som din häst har i hästförteckningen.
Det brukar vara samma hinder höjd men det kan vara någon cm lägre i terrängen.Det bli aldrig högre i terrängen.
Straff poängen räknar tävlings arrangörena hand om.LYCKA TILL
 
Sv: Lite frågor *Hjälp*

Hej, vad kul jad ska ridam in första teräng om 2 veckor ska bli väldigt roligt.:bump: undrade bara lite om påstånde om att man SKA rida lätt i mellantraven. så jag kan allså sitta ner och sen bara rida lätt under mellantraven.
För övrigt har jag bara hittat pogram på stallbacken finns det någon annans stanns också?
Någon som har några tips?
kan man bli utesluten på dressyren (pga. för dåliga poäng?)

Tack:bow:
 
Sv: Lite frågor *Hjälp*

Kom ihåg att ha medical cardet på vänster arm!! ;)
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 314
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst förhoppningsvis under nästa år då jag nyligen börjat nytt jobb som kommer ta lite mer tid i anspråk. Dessutom...
Svar
19
· Visningar
2 293
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 043
Senast: QueenLilith
·
Distans Jag har fått upp ett plötsligt intresse för alla möjliga grenar som jag tidigare varit helt ointresserad av (förutom hoppning och...
Svar
4
· Visningar
3 579
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp