Bukefalos 28 år!

Lite frågor igen...

majola

Trådstartare
1. Vilket behov kan man räkna med att en islandshäst av mindre modell har om den rids 4-5 gånger i veckan?

2. Om hästens avföring är nästan mörkgrön och ganska lös, vad kan då vara felet?
 
Om hästens avföring är nästan mörkgrön och ganska lös, vad kan då vara felet?

Om du menar att avföringen är grön trots att hästen inte äter gräs så har jag samma problem. :crazy:

Mycket intresserad av svar.

mvh Jessica
 
Har du också ett väldigt grönt hö???

Det har jag, vissa balar är så gröna att de ser onaturliga (sprejmålade :confused:) ut. :D Det kan ju vara det som orsakar grön avföring.

mvh Jessica
 
Nej, vårt hö är inte extremt grönt. Inte gult heller men sådär beigegrönt som "vanligt" hö brukar vara.

Letade efter loppfrön på ICA igår, men de hade inga. Ska försöka hinna till en hälsokostaffär idag och se om de har. Sedan vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jo, ta ut veterinär förstås.
 
Jag fick svar på en annan tråd ang mitt problem, där var det någon som skrev att jag inte ska bekymra mig så mycket så länge tillståndet var "konstant" och hästen såg ut att må bra. :crazy:

Man kanske oroar sig för mycket hela tiden istället för att njuta av att vara hästägare. :o ;)

Jag hittade loppfrön (psylliumfrön) på hälsokostavdelningen på OBS! Har gett ett par dagar men har inte märkt något än. :p Jag väntar med spänning. :D

mvh Jessica
 
Min kära mor menar att jag läser och oroar mig för mycket. :crazy:

Själv vill jag gärna ta tag i problem innan de har hunnit bli permanenta.
 
Men du, om du får tips på något dundermedel som fungerar har du då lust att meddela mig? :o :crazy:
 
Självklart!

Det som hittills inte har funkat är:
1. tog bort betfor
2. tog bort morötter
3. tog bort havre, lade istället till en skvätt vetekli morgon och kväll, ökade på höet (får nu 1,4-1,5 kg TS/100 kg).

Återkommer...
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 222
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 282
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 229
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp