lite frågor...

M

MissNegativ

vad är de för skillnad mellan regional debutant och lokal debutant?
ungefär vilken höjd ligger hindren på i banhoppningen för stora hästar? och hur är svårigheten? är det tex. trippelbarr eller någon kombination?
tacksam för svar :bow:
 
det är ingen skillnad förutom att du bara behöver lokal-licens för att starta i en lokal debutant.
 
Om de inte ändrat reglerna sen 2003 behöver amn inte mer än lokallicens för att starta debutant (90cm) oavsett vilken status tävlingen har.
Hinder höjden är 95 cm i banhopningen och 90 i terrängen.
 
Misstänker starkt at de har ändrat så ingen debutant får ridas på lokallicens som förr, men jag är inte säker, hoppas jag har fel..
 
OK, Hittade följande på rförbundets sida
Mom. 150 sid. 37 fjärde stycket tas bort: Om debutantklass.....lokaltävlingslicens.
Gissar att det gäller licenser (har inget TR hemma tyvärr) ¨å tyvärr har du väl rätt, då blir det till att lösa seniorlicens då... 600 kr extra SUCK.
 
*suck* Jag vill inte betala 600 kr extra för att starta mammas pålla ngn gång nu i vår... Trist att det skulle bli så just i år!
 
Som de andra skrev så är det samma svårighetsgrad vare sig det är regional eller lokal så länge du rider debutant, som om jag fattat det rätt byter ¨namn till "90-klass"

förövrigt så ja, det kan förekomma både trippelbarrar och kombinationer i deb.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
274
Senast: Ponylove
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
754
Senast: Josefineeee
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
Svar
13
· Visningar
294
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
992
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp