lite frågor

sweep

Trådstartare
kissen håller på att tappa tänder nu.
Ungefär hur gamla är dom när dom gör det?(vi vet nämligen inte hur gamal han är)
Tappar dom ALLA tänder eller bara vissa? (han har tappat dom två översta "betarna")
När kan man kastrera honom?
Måste katter äta burk/blöt mat? eller klarar dom sig på vanligt torrfoder (sån man köper på ica/konsum)
 
Han borde klara sig på vanlig torrmat, men det är såklart inget man rekomenderar. Det finns mycket bättre mat på djuraffärerna som i längden inte blir speciellt mycket dyrare.

Dom tappar tänderna runt halvåret, så han är gissningsvis 6 mån nu. Dom tappar bara hörtänderna som man ser och han är antagligen redo för kastrering ganska snart. Visst kan ni vänta, men bara om han är innekatt. Går han ut lös, så kastrera snarast så han inte hinner tillverka massa barn först.
 
Då kan du ju hålla honom okastrerad lite längre för att han ska växa till sig ordentligt. Många gör så att när hanen börjar lukta för mycket och kanske strila, så kastrerar man. Okastrerade hanar kan lukta en hel del när dom kissar, och det är ingen mysig doft direkt... :crazy:

Så det är nog fritt fram att göra det precis när du vill.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
952
Senast: Praefatio
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 835
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 389
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 122
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp