Bukefalos 28 år!

Lite frågor...

3

333

Jag har en rhodesian och då han står stilla så skakar hans bakben i bland, varför? Det är inte kallt ute och han är inte särskillt uppspelt heller...

Han får Franks Pro Dog, lamm & ris två gånger om dagen. Sammanlagt så blir det en liter torrfoder. Jag tycker att det är kanska lite men han är fortfarande något över normalvikt. Vi är ute på rastningsrunder ca 3-4 ggr om dagen plus en lång runda lös på cirka en till en och en halv timme. Han väger cirka 47 men bör ligga på 40...

Kan någon hjälpa mig?
 
Jag kan inget ang hans bakben. Men en kompis till mig har en flat som gör så, och vet säger att det inte är något farligt. Om det är någon nerv eller nåt som gör att det blir så. Jag tror inte du behöver åka till vet pga det, utan fråga när du ska dit för något annat...vaccinera eller nåt.

Vill du banta din hund så kan du riva en morot i maten varje måltid, och sen dra ner lite på maten. Då får han ändå lite bukfyllnad och mättnadskänsla och samtidigt går han ner i vikt :)
 
Det blir så när dom ställer sig att en nerv kommer i "kläm" ibland.

Blir likadant för människor, när man sitter så att bara halva foten är i marken, exempelvis.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev så himla ledsen på kvällspromenaden idag. Eller tja, kanske inte så mycket ledsen som besviken. Det var så förbaskat kallt ute...
2
Svar
22
· Visningar
2 980
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 552
Senast: Lazio
·
Hundhälsa Lilleman (chihuahua/lhasa apso) här hemma är dålig på att äta. Och är en riktig smalis. Nu är han för smal. Han fixar inte färskfoder...
Svar
9
· Visningar
1 512
Senast: Rouise
·
Träning Jag skulle vilja ha lite råd och tycken som kanske skulle kunna hjälpa mig och min häst. Hon är åtta år och jag har haft henne sen...
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp