Lite gnäll... Långt!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Huvaligen vilken dag...
Det började i natt med att elin blev förkyld och vaknade i flera omgångar och hostade, så jag var ner och hämtade hostmedicin vid tre tiden och sen fick väl sova fram till sex ialla fall...

Sen på morgonkvisten så höll jag på och klädde på mig då jobbtelefonen ringde så jag sprang ner och tog det samtalet. Elin spring upp och ner för trappen så henne var jag inte så bekymmrad om... Men när jag kommer upp säger ungen glatt "druckigt upp medicin" och pekar på noskapin flaskan... För att komma åt den har hon hunnit hämta en stol inne i vårat sovrum och klättrat upp och tagit ner den från bokhyllan precis ovanför trappen... Så jag får väl vara glad att hon itne ramla ut för trappen istället... Så det var bara att ta ungen under armen och börja ringa 112 för att ta reda på om det var farligt... Tack och lov var det nästan slut i flaskan så enligt 112 så borde hon klara sig undan fint med ev mag värk... Inte ens det fick hon...
För sen har hon röjt runt hela dagen, lagom humörsvängningar som vanligt när hon är sjuk. Säger man nej så ramlar hela världen ihop...
Jobbtelefon har ringt som en tok hela dagen och han som brukar kunna ta den annars är på semester... Elin har hunnit med att hälla ut hälften av min nya flaska yes när hon fick för sig att hon skulle diska, medans jag röjde upp det tittade hon över mina pelargon planteringar och tyckte att det var alldeles för lite jord på golvet...

Till lunch åt vi våfflor och elin skulle absolut klara själv och fick drottningsylt över tröja och byxor... Sen satt hon faktiskt stilla en stund i soffan innan pappa kom hem.

Min karl kom hem vid fyra och åkte igen vid fem då hästen ska starta men han hann ialla fall duscha av ungen medans jag damsög det värsta. Sen slocknade min lilla ängel i knät på mig i soffan, hon var helt slut. Och eftersom svägerskan oxå var ensam med sina barn så har vi bestämt att hon ska komma med pizza och ungar lite senare. Så jag tyckte att elin gott kunde få sova en stund för att orka med kvällen.

Nu ringde svärmor och undrade om elin inte fick titta på emil... Jovisst får hon det men just nu sover hon och dessutom har vi tre video band med emil så jag anser inte att jag måste väcka henne för att det är på tv... Då blidde svärmor sur och la på luren... *suck*

Så nu har jag gnällt av mig om den här dagen...
 
Sv: Lite gnäll... Långt!!

Tur att den inte har så många timmar kvar!
Ibland är det mesta bara överdjävligt.
 
Sv: Lite gnäll... Långt!!

Ja nog känns det så ibland! Tack och lov att det är helg och vi har "bara" ett födelsedags kalas att gå på... Men det är hos favvokusinerna en km bort så det ska vi nog klara av! ;)

Nu sover dottern, karln är på väg och jag tänker krypa i säng och hoppas på att allt är bättre i morgon!

Godnatt på er!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 693
Senast: Fibusen
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 194
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 625
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp