Lite hjälp från någon kunnig, hunden har en "bula?"

Calazirya

Trådstartare
Lite hjälp från någon kunnig, hunden har en \"bula?\"

Tänkte slå en signal till veterinären, men kom på att jag kunde slänga in en tråd här, finns många vettiga hundägare som kanske stött på eller vet vad min hund fått.

Igår kväll efter att sambon och hunden varit ute och sprungit så skulle jag stretcha vovven. Då känner jag en bula ( läs ej knöl )på insidan av låret, den finns ebart på vänster sida. Jag klämde och kände, vovve brydde sig inte = ej ont. Den är ungefär så stor så jag kan kupa handen runt den ( förstår ni ) Vill påpeka att jag har små händer ( min vant-storlek 9-12år )

Det känns enbart som muskler ?! Vad kan det vara.?
 
Re: Lite hjälp från någon kunnig, hunden har en \"bula?\"

18 gluttare och inget svar, ser ut som om jag får ringa vet i morgon. :smirk:

Om det kan vara till någon hjälp så känns det som jag skrev tidigare att det skulle vare en muskel som är sörre på ena sidan ?!
 
Re: Lite hjälp från någon kunnig, hunden har en \"bula?\"

Är det en tik eller hane?
Kan det vara bråck?
Sitter det på musklen eller i ljumsken?
 
Re: Lite hjälp från någon kunnig, hunden har en \"bula?\"

Det är en Mellanschnauzer hane 6½ år.

Nej den sitter inte i ljumsken utan "på" själva innerlåret. och det känns inte som en knöl eller likn utan mer som en bula.
 
Re: Lite hjälp från någon kunnig, hunden har en \"bula?\"

vänta och se om det går över. eller ring vet för rådgivning. bättre att ringa en gång för mycket än en för lite :)
 
Re: Lite hjälp från någon kunnig, hunden har en \"bula?\"

Det kan inte vara ett bett av något slag?
/Wera
 
Re: Lite hjälp från någon kunnig, hunden har en \"bula?\"

Nej ett bett tror jag inte att det är .
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 283
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 076
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 394
Senast: nilie
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 471
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp