Lite hjälp med träns?

Andrii

Trådstartare
Hej!
Har hittat ett träns jag vill köpa till min nya häst (är exakt ett sådant jag har letat och letat efter!). Jag är dock lite osäker på storlek. Hästen är ca 165. storlek på huvud är rätt lurig. Har haft fullträns som passade (aachennosgrimma ngt åt det större hållet) samt cobträns som passar (remontnos som är lagom). Tränset är av märket Knights och finns bara i cob. frågan är om jag vågar köpa? Hur är Knights i strl? Kanske har någon ett Knights träns med aachennos i strl cob som har lust att mäta? Nosgrimma runt om samt "över huvud". Käkrem, sidostycken och pannband? Tacksam för lite hjälp.
 
Sv: Lite hjälp med träns?

Jag har inget sådant träns längre, men jag hade förr. Det var strl cob och jag kunde dels ha det på min C-ponny med ganska stort huvud. Jag kunde också kränga på det (dock med hålen på typ yttersta) på en häst jag lånade. Han var 169 cm och ganska grov. Jag vet dock inte om de ändrat något i storlekarna. Detta var trots allt för ca 10 år sedan.
 
Sv: Lite hjälp med träns?

Stallägaren har ett knights full till sin tinker som drar xfull i andra träns.
 
Sv: Lite hjälp med träns?

Jag har haft ett knights träns och det var stort i storlek! Så jag hade nog köpt cob :)
 
Sv: Lite hjälp med träns?

Tusen tack för att ni tog er tid att svara... tror jag vågar sats på ett sånt träns då:)
 

Liknande trådar

Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: Emiro
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 040
Senast: inverterad
·
Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 538
Senast: super
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 348
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp