Lite less på att rida

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar ledsna på medishästen då vi inte utvecklas. Det finns liksom bara en kortare slinga i skogen att rida på och man måste rida mitt på vägen för det är en (grinig) travgubbe som också använder vägarna och han vill inte ha hovspår där sulkyns hjul går. Så man är hänvisad till att bara rida rakt fram.

Ridbanan har jag fortfarande inte varit till. Jag har inte vetat vart man skickar betalningen.

Men jag känner att jag skulle behöva instruktörshjälp med honom. Han tuggar ju så förbannat på bettet och drar och rycker i tyglarna, även när jag rider på lång tygel. Han är dessutom väldigt vinglig vilket främst märks när han går med lång tygel, men rent generellt så är han liksom "all over the place". Någon jämn kontakt med tygeln lyckas jag inte att få. Dessutom är han okänslig och tycks inte alls ha en travares arbetslust. För ett tag sedan blev han istadig när jag red i skogen. Han stannade och skulle titta ut mot ett hygge som börjat växa upp och sen när jag ville att han skulle gå igen, då hade han växt fast i marken.

Tyvärr är bristen på en hästtransport den stora stoppklossen till att kunna skaffa instruktörshjälp.

Jag har i alla fall hört mig för till ridskolan om jag kan vara med i en hoppgrupp. Hoppas att det kan ge mig mer av den utveckling jag vill ha. För att bara skogsmullerida utan att utvecklas, är inte min grej.
 

Jag förstår dig. Jag är inte någon tävlingsmänniska men att träna är himla roligt, jag skulle inte heller vilja bara sitta och rida i skogen även om det självklart är mysigt och hör hästägandet till. Låter kul att rida i hoppgrupp!
 
Jag förstår dig. Jag är inte någon tävlingsmänniska men att träna är himla roligt, jag skulle inte heller vilja bara sitta och rida i skogen även om det självklart är mysigt och hör hästägandet till. Låter kul att rida i hoppgrupp!
Jag tränar så gott det går i skogen men tycker det är begränsande att bara rida rakt fram mitt på vägen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång i tiden hängde jag här. Jag skrev massvis med blogginlägg under flera års tid, älskade det. Men det var ett tag sedan nu, så nu...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp