Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit i Stockholm 2 dagar igen. Anledningen till att det blev 2 dagar var för att jag inte orkade köra hem efter en dag. Det jag noterat är att varje gång jag kommer hem känner jag mig trött och lite less. Det är ju 3 timmar enkel väg att köra, om man tar den snabbaste och enklaste vägen. Den sträckan kör jag non-stop om jag inte är tvungen att stanna för att kissa eller äta.

Att jag är trött när jag kommer hem är ju en sak, men så drabbas jag också av en känsla av tomhet/ ensamhet när jag kommer hem. Huset är ju ganska stort (för en person i alla fall) och jag har ännu inte varken renoverat eller gjort det särskilt mysigt inne. Det känns ju som om det senare hänger på det första. Krukväxter, gardiner och mattor är ju bara en liten del i mysfaktorn. Plastgolv och mörknat trä är sådant som gör det omysigt. Jag skulle egentligen behöva måla taket i mitt kök ganska omgående, för att göra det trevligare där. Och byta lampa. Den jag har belyser mest köksbordet. Över diskbänken finns det en lampa i taket och i den regionen finns också kökets enda fönster som är relativt litet. Det innebär att större delen av köket är ganska mörkt och otrivsamt.

Känslan av ensamhet kommer nog också av att jag fortfarande är ganska nyinflyttad. Jag har inte landat på orten än och är inte riktigt "hemma". Jag hittar hjälpligt och har börjat bygga mig ett kontaktnät (i ett ganska snabbt tempo dessutom) men det är fortfarande så mycket som är nytt och som jag inte lärt mig än.

Jag behöver ju åtgärda taket på mitt hus också. Först var tanken att jag skulle göra det själv, men jag har fått inse att det inte är något gör-det-själv-projekt, då det är svårt för mig att komma åt överallt. Tyvärr är det helt sjukt svårt att få tag i en takläggare. Jag har ju dessutom som krav att takläggaren har kompetens på stickspåntak. Så där är ett tips till dem som har svårt att skaffa jobb: skaffa kompetens för takläggning så har du mer jobb än du hinner med.

När jag var i Stockholm så satt jag lite på Blocket också och kollade. Jag hittade ett par sängar i Uppsala som skänktes bort och som jag mer än gärna hade tagit hand om. Under eftermiddagen igår ringde jag vid ett flertal tillfällen utan att få tag i sängarnas ägare. Jag tänkte ändå att jag tar vägen hem via Uppsala och hoppas att jag får tag på personen i fråga innan jag hinner passera. Det gjorde jag inte. Jag hann i alla fall ta en sväng in på Biltema och handla lite men sängarna missade jag. F-n också. Jag kände mig rätt besviken faktiskt. Jag hade behövt ett par extra sängar. Det lär jag definitivt inte hitta gratis här.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
15 16 17
Svar
327
· Visningar
44 137
Senast: Tranan
·
  • Artikel
Dagbok Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så...
2
Svar
32
· Visningar
5 007
Senast: Luff
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp