Lite markarbete

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med betoning på lite, eftersom min luftrör la av under lektionen. Pollensäsong i kombination med att det är något "fel" i det ridhuset med luften.
Övningen var inte jättesvår (vi är som sagt ett gäng hopprädda tanter och en farbror utan kontroll på saker i gruppen) tre bommar längs ena långsidan och så stå i lätt sits (först trav sen i galopp) längs den andra med överstrykning på mitten.
Trots mina andningsproblem (komma ihåg medicinera innan nästa lektion) kändes det bra. Så pass bra att jag kände att jag kan nog skutta ett hinder nästa vecka.

På söndag är det klubbhoppning och jag ska sitta i domartornet. Dottern ska hoppa fjärthästen Silver, bara 70-80 men det är debut på 80. Håll tummarna det går bra.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I måndags hade jag hopplektion och fick Jättehästen igen. När jag kom till stallet så stod han redan i stallgången och blev borstad. Så...
Svar
0
· Visningar
386
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Fullspäckat schema och så UVI på det, kanske inte så underligt jag vaknade med migrän i morse :yuck: Lördagen så öppnade jag fiket...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp