Lite ny funktionalitet på mindre skärmar

Om skärmen är så pass liten att höger-spalten förut hamnade under allt annat finns det nu en pil till höger som ger möjlighet att snabbt få fram höger-kolumnen med prefix och de senaste inläggen under olika forum.

Jag tycker nog det är en förbättring som förhoppningsvis kommer till nytta.

För alla skärmstorlekar tog jag häromdagen bort två banners från högerspalten och genomförde en del andra ändringar som förhoppningsvis skall göra sidorna aningens snabbare.
 
Om skärmen är så pass liten att höger-spalten förut hamnade under allt annat finns det nu en pil till höger som ger möjlighet att snabbt få fram höger-kolumnen med prefix och de senaste inläggen under olika forum.

Jag tycker nog det är en förbättring som förhoppningsvis kommer till nytta.

För alla skärmstorlekar tog jag häromdagen bort två banners från högerspalten och genomförde en del andra ändringar som förhoppningsvis skall göra sidorna aningens snabbare.
Gnällmoster tycker den är ivägen.
 
Om skärmen är så pass liten att höger-spalten förut hamnade under allt annat finns det nu en pil till höger som ger möjlighet att snabbt få fram höger-kolumnen med prefix och de senaste inläggen under olika forum.
Om pilen flyttades uppåt så skulle det bli perfekt.
 
Jag håller med om att den i sin nuvarande position hamnar i vägen för både öga och swipe.

Själv använder jag inte navigering via prefix så för mig blir funktionen bara störande, men med en liten tweak av placering kan det säkert bli användbart för dem som gör det:)
 
Störande då den täcker text och sticker i ögonen. Jag har aldrig haft behov av högerspalten, använder nästan alltid mobilen.
Vad var problemet med att ha det längst ner som det var förut?
 
Jag saknar spalten som fanns här längst ner tidigare, där jag snabbt kunde hitta ex. Dagbok.
Screenshot_20200717-105058_Chrome.jpg

Nu hittar jag inte dagbok alls...
 
Lite bättre, nu är den inte ivägen när man läser på samma sätt. Men tycker fortfarande den är onödig och att det var bättre förut.
 
Jag provar nu att flytta ner den lite, tryckte det fungerade bättre än att flytta upp den?
Jag hade önskar att den flyttas uppåt istället. Eller att det får vara som det var innan. Om jag läst klart en tråd och vill gå till ett nytt prefix så är jag ju oftast längst ner på sidan ändå. Så då blir det ett onödigt loment för att få fram prefixen.

För mig är den ivägen mer nu, än den var innan. När jag byter mellan sidor (klickar på ett citat för att se vad det inlägget citerade och går fram och tillbaka) använder jag just det området. Men som det är nu kommer jag in till prefixen istället.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 783
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 727
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 558
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp