Lite nya bilder på busan...

F

FiaOchSaffe

...när hon leker i sin älskade snö...

http://community.webshots.com/photo/94612478/107479996nPXhuL

sen bläddrar man med pilarna uppe till höger om bilden så kommer det flera... :)

ligger några bilder på mig där också, men de är ju inte lika roliga... höll nästan på att glömma att min förra hamster Janne kom med också, sen fick den nya herr Arnold visa upp sig för första gången också... :)

:bump:
 
Om jag inte hade vetat rasen på din hade jag misstaget den för min hunds tvilling! :D Liite kortare nos bara, mindre öron.. Men annars så. Samma storlek för tillfället, i alla fall vad det ser ut som. Samma färg och samma besatthet av att gräva, rulla och busa i snön :crazy:
 
Fin hund! Stora öron :smirk:, iaf på valpbilderna. Fryser hon inte i snön med den korta pälsen? Min hund tycker också om snö, men helst då de snöhögar som blir kvar när det töar och snön är lite "varmare".
 
hon älskar snön o fryser inte när hon är igång.. men när vi börjar gå vanligt o ta det lite lungt så fryser hon massor, hela hunden skakar... :/ har funderat på att innhandla ett täcke så hon slipper frysa så mycket men de kostar ju så mycket o hon växer en hel del till skulle jag tro... stackarn har ju ingen päls alls på magen... :crazy:
 
hmm.. ok.. har du ingen bild då? måste va en väldigt underbart söt hund du har då... ;)
 
Nja, ingen på henne i snön.. Kan inte hitta någon alls där hon är lik din heller, på bilderna såklart... :crazy:

Har bara söta puttinutt-bilder, eller utställningsbilder, och där ser man ju att hon har längre ben och så egentligen.

Men när jag såg snöbilderna på din, och när jag tänker på hur hon ser ut i snön.. :love:
 
hon har ju vuxit i öronen nu ju.. :) tur är väl det.. hon såg lite rolig ut... :)
 
när hon låg o sov var hon riktigt lik min tjej när hon roar sig med samma syssla.. :) hon hade lite grövre ben än min tös också... hur gammal är hon?

jätte söt förövrigt...
 
Mm, hon har lite längre och grovare ben. Sen är ju nosen, öronen och hela kroppen inte lik egentligen, men just nu under den här tillväxtperioden så är hon ganska lik :)

Bilderna är tagna när hon är ca 13 veckor gammal och vägde ca 15 kg. Nu är hon 16 veckor gammal och väger 20,3 kg (imorse!). :)
 
ojdå... min e sju månader och väger 23 kg.. :) lite skillnad kanske... hur tung o stor blir hon? min är 55 hög o lika lång från halsbandet till svansroten just nu, blir nog inte större heller...

ja men färgerna är i allafall lika... :)
 
Jag ska genast springa och mäta henne :cool: Vi har bara en tumstock hemma nu, så rygglängden blir väl +/- någon centimeter.

*mäter*

Ca 53 cm hög
Ca 51 cm lång

:cool:
 
då borde ju min ha längre ben ändå... :) men hon är väldigt hög och lång för sin ras.. :D

hon är ju faktiskt en stor tjej nu... har första löper just nu... det har precis börjat.. stackarn är ju helt förvirrad.. men det börjar bli bättre nu.. :crazy: du har inte koll på hur länge dom blöder ungefär... lär ju vara individuellt men på ett ungefär... har för mig att de inte blöder hela tiden de löper!? men men.. antar att det visar sig... :p
 
Våra tikar brukar blöda i ca 11-13 dagar, sen kommer höglöpet och det kan komma någon droppe här och där, men inte på samma vis. Efter höglöpet är det slut :)

Fast jag tvivlar på att hon har längre ben, eftersom det enda en GD-valp består av är ben ungefär :D
 
haha ska vi mäta lr... men visst.. min har väldigt djup bröstkorg... :)

*mäter*

36 fram och 40 bak... mätte på insida av benen... lika som man gör på människor.. :)
 
:o Jag har byggt på mina lösnaglar här hemma, istället för att gå dit en gång till på så kort tid. ch det tar en jäävla tid för allt att torka i omgångar etc, så det tog ett tag :crazy:

X har 40 cm fram och 44 cm bak :cool:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 820
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 126
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 401
Senast: ako
·
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 600
Senast: Loons
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp