Lite om vad som händer

Nu tänkte jag skriva lite fast jag säkert inte borde. Men vill ändå förklara några saker ifall nån undrar bara.
Så det första är att det var många andledningar att jag hade en paus och jag har inte läst den förra dagboks tråden efter det sista jag skrev där tror jag. Och kommer inte göra det heller för det blev ganska neggativt på flera sätt.
En sak var att jag blev påmind om det som hände med C varje gång. Och såklart var det jobbigt.
Men sen var det olika diskutioner som blev jobbiga för mig. Och nu menar INTE jag att nån skrev nåt dåligt eller att det var nåns fel eller nåt sånt! Men vill bara förklara. Och det är typ om nån skrev kanske nåt vad den tyckte är huvud problemet för mig och vad som inte är det tillexempel eller kanske nån skrev typ som att det var dåligt med den psykologen jag går till. Bara som exempel men typ såna svar så blir det väldigt neggativ på verkan för mig och blir typ jätte osäker och massa sånt. Så därför typ behövde jag ta en paus också. Och vill säga också OM nån vill skriva nåt sånt så vore det snällt om ni kanske kunde låta bli just det. För det blir bara sämre för mig av såna diskutioner.
Jag kommer nog inte skriva lika mycket nu heller och inte så mycket om såna saker heller för det blir bara dåligt ändå. Men bara så ni vet liksom.
Iallafall så en sak jag vill berätta iallafall så har jag varit till stallet igår och idag och träffat O :heart
 

Det är ju inte säkert att jag fattar exakt hur du menar men jag tror det. Och jag menar inte att vara sådär klämkäck som att det skulle vara superenkelt att bara skaka av sig allt, för det tror jag inte heller.

Men att om du blir nerknuffad från den där backen så är det dels inte ditt eget fel att du ramlar ner, vilket det låter som att du säger när du upprepar att det är du som är korkad och dålig. Det är dumskallen som knuffar dig som är en idiot. Och kanske backen som är så onödigt brant.

Och dels så ramlar du inte hela vägen ner till början. Fastän det är skit att alls behöva ramla, så att det känns som något misslyckat och gör ont så kommer du ändå att ramla kortare och kortare och behöva jobba mindre och mindre för att komma högst upp igen. Tills du kan knuffa tillbaka och stå kvar.
 
Vet du? Jag tror att ibland ramlar man ner lite längre och det kan kännas som att det inte går att komma förbi ett visst ställe i backen. Men sen plötsligt en dag så kanske de där små stegen framåt inte är små längre, utan rätt som det är ändras det och blir ett par stora kliv fram och du kanske bara sätter dig på rumpan istället för att rulla hela vägen ner.

Det känns säkert inte alls så just nu, men jag tror att flera av oss kan vittna om liknande erfarenheter. Allt känns nattsvart och man tycker inte att man tar sig framåt alls, men plötsligt står man där och konstaterar att "jaha, nu när jag nästan uppe vid toppen av backen. Hur gick det till?"

Kontentan är att det är svårt att se sina framsteg när man mår som sämst, men det betyder inte att det inte går framåt. Fortsätt kämpa, Emma. Vi puttar dig gärna i rumpan så det blir lättare att ta sig uppåt i backen eller drar upp dig på fötter när monstret knuffat ner dig.
 
Jag tror att det är mera som en klättervägg, än som en väg.

I början så förstår man inte hur man ska lyckas komma upp alls, med dom där pyttesmå greppen som man ska klättra på. Och man ramlar ner direkt och spenderar mera tid på marken genom att fundera och försöka än vad man gör på att faktiskt klättra. Men efter ett tag så blir man bättre och kommer upp en liten bit, innan man ramlar ner igen. Det tar tid och det är svårt, men man kommer längre upp för varje gång. Fast man fortsätter ramla ner, men man kan inte ge upp "bara" för att man ramlar. Även om det blir läskigare att ramla ju högre upp man kommit. Men man blir bättre och bättre för varje gång man försöker, och det går snabbare och snabbare att ta sig upp. Och om man inte ger upp, utan fortsätter träna, så kommer man bli jätteduktig och klättra snabbt till topps, och efter ett tag så är man så bra att man inte ramlar längre.

Ge inte upp, @EmmaFilippa :heart Inget av det du gjort är förgäves även om du ramlar ner på botten igen ibland - för varje gång du lyckas ta dig upp så lär du dig mera om hurman bäst kommer upp snabbt och kan stanna kvar dig lite längre.

Kram!
 
Vill bara skriva förlåt att jag är neggativ och skriver massa dåligt bara :heart
Jag försöker faktist tänka possitivt även fast det säkert inte verkar så. Men jag försöker men ibland så går det inte och spelar ingen roll hur mycket jag vill ha possitiva tankar och så.
Och försöker ha planer och drömmar också men det är också jätte svårt ibland ifall det känns helt omöjligt och att det aldrig kommer hända och då blir jag nästan bara mer ledsen istället och inte mottiverad.
Så då känns det bara hopp löst och att jag inte borde vara här alls och inte borde skriva nånting här och inte borde finnas alls. Och det blir typ ännu mera för att det snart är min födelse dag.
Men skit samma ska inte skriva neggativt och privat och såna saker så somsagt förlåt.
 
Vill bara skriva förlåt att jag är neggativ och skriver massa dåligt bara :heart
Jag försöker faktist tänka possitivt även fast det säkert inte verkar så. Men jag försöker men ibland så går det inte och spelar ingen roll hur mycket jag vill ha possitiva tankar och så.
Och försöker ha planer och drömmar också men det är också jätte svårt ibland ifall det känns helt omöjligt och att det aldrig kommer hända och då blir jag nästan bara mer ledsen istället och inte mottiverad.
Så då känns det bara hopp löst och att jag inte borde vara här alls och inte borde skriva nånting här och inte borde finnas alls. Och det blir typ ännu mera för att det snart är min födelse dag.
Men skit samma ska inte skriva neggativt och privat och såna saker så somsagt förlåt.
Du får skriva hur negativt du vill och om hur jobbiga saker du vill så länge du själv känner dig bekväm med att det du skriver läses av okända. ♥️
 
Vill bara skriva förlåt att jag är neggativ och skriver massa dåligt bara :heart
Jag försöker faktist tänka possitivt även fast det säkert inte verkar så. Men jag försöker men ibland så går det inte och spelar ingen roll hur mycket jag vill ha possitiva tankar och så.
Och försöker ha planer och drömmar också men det är också jätte svårt ibland ifall det känns helt omöjligt och att det aldrig kommer hända och då blir jag nästan bara mer ledsen istället och inte mottiverad.
Så då känns det bara hopp löst och att jag inte borde vara här alls och inte borde skriva nånting här och inte borde finnas alls. Och det blir typ ännu mera för att det snart är min födelse dag.
Men skit samma ska inte skriva neggativt och privat och såna saker så somsagt förlåt.
Du behöver inte be om ursäkt det minsta :heart. Har du någon liten plan inför födelsedagen? :heart
 
Vill bara skriva förlåt att jag är neggativ och skriver massa dåligt bara :heart
Jag försöker faktist tänka possitivt även fast det säkert inte verkar så. Men jag försöker men ibland så går det inte och spelar ingen roll hur mycket jag vill ha possitiva tankar och så.
Och försöker ha planer och drömmar också men det är också jätte svårt ibland ifall det känns helt omöjligt och att det aldrig kommer hända och då blir jag nästan bara mer ledsen istället och inte mottiverad.
Så då känns det bara hopp löst och att jag inte borde vara här alls och inte borde skriva nånting här och inte borde finnas alls. Och det blir typ ännu mera för att det snart är min födelse dag.
Men skit samma ska inte skriva neggativt och privat och såna saker så somsagt förlåt.
Det märks att du försöker tänka positivt, visst du misslyckas ibland men vem gör inte det?
Tänk också på att det här är din dagbok som du skriver för dig. Du behöver med andra ord absolut inte be om ursäkt för det du skriver.
 
Jag hoppas att mitt inlägg inte gjorde dig ledsen. Det var inte alls meningen att få det att låta som att du inte tänker positivt alls. Jag försöker bara peppa och påminna om att man ibland gör framsteg som man inte själv märker. Du får skriva precis hur mycket negativt du vill. Ibland hjälper det att bara få häva ur sig alla negativa tankar och händelser. ❤️
 
Nej eller jag hade att vi skulle jul pynta i stallet men jag vet inte. Justnu iallafall så vill jag inte göra nånting speciellt alls den dagen.
Det kanske ändrar sig i hur det känns, det är ändå några dagar kvar...! Brukar du julpynta likadant varje år/nått särskilt du pyntar med? Det är ju så mysigt :love:
 
Du får skriva hur negativt du vill och om hur jobbiga saker du vill så länge du själv känner dig bekväm med att det du skriver läses av okända. ♥️
Jag bryr mig inte att okända läser. Utan egentligen så dethär låter nog konstigt men OM nånting jag skriver hjälper NÅN annan på nåt pytte litet sätt alls så är det isåfall bara bra. Och vet att iallafall några har sagt det så då vill jag skriva därför också liksom.
 
Jag hoppas att mitt inlägg inte gjorde dig ledsen. Det var inte alls meningen att få det att låta som att du inte tänker positivt alls. Jag försöker bara peppa och påminna om att man ibland gör framsteg som man inte själv märker. Du får skriva precis hur mycket negativt du vill. Ibland hjälper det att bara få häva ur sig alla negativa tankar och händelser. ❤️
Nej det gjorde det inte :heart
 
Jag bryr mig inte att okända läser. Utan egentligen så dethär låter nog konstigt men OM nånting jag skriver hjälper NÅN annan på nåt pytte litet sätt alls så är det isåfall bara bra. Och vet att iallafall några har sagt det så då vill jag skriva därför också liksom.

Det är jag helt säker på att det gör. Tror jag skrivit detta tidigare med, men för min del i alla fall, så har du gett mig många värdefulla insikter angående hur jag bäst kan bemöta ungdomar (och vuxna med) som har det svårt. Vilket är jättebra, för då hjälper du mig så att jag kan hjälpa andra. :heart
 
Vet att bilden inte är så bra men spelar ingen roll för ville bara ha nån bild. Men iallafall så tog jag den idag när jag red. Eller skrittade bara så inte så mycket ridning men ändå.
 

Bifogade filer

  • IMG_20211124_133106833~2.jpg
    IMG_20211124_133106833~2.jpg
    355,4 KB · Visningar: 61
Ja alltså han tycker ju alltid det är kul att bli riden och så. Men han tycker nog det är roligare när mamma eller hon som hjälper oss rider så han får springa och rida längre och så.

Kanske det, men det ena utesluter ju inte det andra, han kan väl gilla både och, som du säger.

Det fina med djur, är att de är bra på att "leva i nuet", och fokusera på vad som händer där och då. De brukar inte fundera och jämföra saker, så som vi människor gör.

Och lugna skritturer är ju jättebra för att hålla hästarna fräscha och hjälpa dom återhämta sig efter hårdare träning, plus inte minst låta dom varva ner psyktiskt. Så det är toppen för honom att han kan få göra både och. :)
 
Vet att bilden inte är så bra men spelar ingen roll för ville bara ha nån bild. Men iallafall så tog jag den idag när jag red. Eller skrittade bara så inte så mycket ridning men ändå.
Härligt! Rider inte min häst just nu tyvärr men vi gick promenad och stannade till i solskenet och såg en hackspett 😍.
 
Kanske det, men det ena utesluter ju inte det andra, han kan väl gilla både och, som du säger.

Det fina med djur, är att de är bra på att "leva i nuet", och fokusera på vad som händer där och då. De brukar inte fundera och jämföra saker, så som vi människor gör.

Och lugna skritturer är ju jättebra för att hålla hästarna fräscha och hjälpa dom återhämta sig efter hårdare träning, plus inte minst låta dom varva ner psyktiskt. Så det är toppen för honom att han kan få göra både och. :)
Ja eller hur! Shettisen jag växte upp med :love: tyckte allra bäst om att skritta ute i skogen med ett barn på ryggen och dra sin rockard i full kareta; lite ytterligheter ;) :).
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 066
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 230
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 941
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
1 962
Senast: Mauen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp