Lite råd om krångelsto. Betäcka med RP naturligt, istället för halvblod på semin?

Sv: Lite råd om krångelsto. Betäcka med RP naturligt, istället för halvblod på semin?

Haha, visst läser jag otroooooooligt bra innan jag svarar :D.
 
Sv: Lite råd om krångelsto. Betäcka med RP naturligt, istället för halvblod på semin?

Jahopp.


Nu har jag fått svar på varför hon har tagit sig men resorberat.

Jag åkte till personen som Ameo rekommenderade. Hon gjorde diverse prover och det visade sig att min hästs livmoder är alldeles ärrig. Det var cirka 10 % chans för henne att få ett levande föl.

Detta känns verkligen helt fördjävligt och ena stunden har jag accepterat det och andra så känner jag att även om chansen är mycket liten, finns den ju och att man skulle göra ett försök ändå.
Men mycket kan ju hända på 11 månader och även om hon nu skulle ta sig, tänk om hon skulle kasta? Det skulle ju inte hon må bra av heller och tänk om det blir komplikationer.


Jag var och red hennes enda avkomma igår för första gången och vilken trevlig häst att rida! Det gör att det känns ännu värre att man inte kan få fler föl....

Livet känns surt just nu...
 
Sv: Lite råd om krångelsto. Betäcka med RP naturligt, istället för halvblod på semin?

Nej, va trist för dig:(

Men å andra sidan kanske skönt att veta vad som faktiskt är orsaken till att hon resorberar hela tiden. Nu har du ju all info och kan agera därefter.
Tror att min förra avelsmärr också hade något liknande med sin livmoder... Tog sig varenda gång hon seminerades men resorberade innan 90 dagar varje försök. Till sist fick vi henne dräktig och hon behöll fostret efter mycket kämpande från seminvet som verkligen är en av de bästa.... När det fölet föddes var det något speciellt :laugh:

// Qbaby
 
Sv: Lite råd om krångelsto. Betäcka med RP naturligt, istället för halvblod på semin?

Ja det känns inget vidare. Men jag har pratat med veterinären och vi ska göra ett sista försök. Men blir det samma att hon resorberar igen då låter jag det vara.

Egentligen har jag väl inga förhoppningar om att det ska bli nåt, men visst hoppas man.

Hon åker till stationen om några dagar så det är väl bara att hålla tummarna!
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 105
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 859
Senast: ginnies
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
4 973
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp