Lite skämt får man väl tåla..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det för fel på en del folk..


DSC_1889.JPG
 

Att "folk" har problem mellan hjärnan och munnen kan jag ha viss förståelse för. Men att tingsrätten friar - där har jag svårare att se den röda tråden.

Brott mot kvinnofriden skulle ju ses med oblida ögon. Om inte detta är kvinnofridskränkning - vad f*n är?!

Kvinnofridskränkning är ett brott som förutsätter brottsliga gärningar av en man mot en närstående eller tidigare närstående kvinna, och där de brottsliga gärningarna utgjort led i en upprepad kränkning av kvinnans integritet, och gärningarna varit ägnade att allvarligt skada hennes självkänsla.

Alltså med andra ord upprepade allvarliga fysiska och/eller psykiska kränkningar och övergrepp.
 
Kanske skulle man ta upp det igen men med ny rubrik, såsom kvinnofridskränkning eller liknande. Kanske hade det funkat bättre..
 
Kanske skulle man ta upp det igen men med ny rubrik, såsom kvinnofridskränkning eller liknande. Kanske hade det funkat bättre..

Nej, det skulle inte fungera i detta fallet. För att det ska bli Grov kvinnofridskränkning (finns inte av normalgraden mig veterligen) behöver det vara så som Diskurs skrev.
 
Oavsett vad rubriceringen borde varit är det helt vansinnigt att han frikänns. Inte ens böter som en smäll på handen liksom. Nejnej, det är helt okej för karlar att gå runt och hota kvinnor med våldtäkt på arbetsplatsen för att "höhö" det var ju ett skämt.
Hon mår säker finfint när hon går till jobbet imorgon.
 
Oavsett vad rubriceringen borde varit är det helt vansinnigt att han frikänns. Inte ens böter som en smäll på handen liksom. Nejnej, det är helt okej för karlar att gå runt och hota kvinnor med våldtäkt på arbetsplatsen för att "höhö" det var ju ett skämt.
Hon mår säker finfint när hon går till jobbet imorgon.
Hade jag varit hennes chef hade gubbfan varit portad. :mad:
 
Oavsett vad rubriceringen borde varit är det helt vansinnigt att han frikänns. Inte ens böter som en smäll på handen liksom. Nejnej, det är helt okej för karlar att gå runt och hota kvinnor med våldtäkt på arbetsplatsen för att "höhö" det var ju ett skämt.
Hon mår säker finfint när hon går till jobbet imorgon.

Verkligen. Fy fan!
 
Nej, det skulle inte fungera i detta fallet. För att det ska bli Grov kvinnofridskränkning (finns inte av normalgraden mig veterligen) behöver det vara så som Diskurs skrev.
Ja då skiter det sig ju.

Att få människan inlåst är väl kanske att ta i för dessa ord, med tanke på vad man behöver göra för att hamna där idag, men något hade man ju önskat att han fick.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag mår inte bra. De senaste månaderna har min ptsd varit värre än någonsin. Några kompisar (män...
Svar
9
· Visningar
850
Senast: IzeUnicorn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Med lite mer information om arbetsförmågetest och vägen till arbete. När jag kom på plats, var det folk som själva var "inskrivna", som...
Svar
0
· Visningar
413
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit ute och gått igen. Det blev en sväng på nästan 3 km. Men konditionen är inte den bästa. Jag jobbar på det så att säga. Det...
Svar
0
· Visningar
627
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp