lite snabbt hundproffs.....

R

Rallebralle

Grannens hund blev tjuvparad idag men hanen satt bara fast i ca: två minuter,lostnade själv.
Hon hävdar att det inte kommer att bli valpar.....

Hur är det egentligen????? :crazy: :crazy:
 
Och min ena tik,som "bara" fick sig en riktig snabbis,utan att sitta fast,lyckades med 10 st valpar.. :crazy:
 
Att hundarna fastnar ihop är bara naturens sätt att försäkra hannen om att det är han som blir far till den kullen genom att "plugga" ingången tills äggena är befruktade.

Enligt Muphys lag blir det valpar hur tafflig parningen än är om det är en tjuvparning. Ofta blir det många valpar också....... :smirk:

Mvh
Duvan
 
:eek:
Har hört om en till som fick valpar efter abortspruta. Men hon kunde bara ta första för hon höll på o dö av den.
 
Självklart kan det bli valpar! Det behöver inte bli någon hängning över huvud taget för att tiken skall bli dräktig - det krävs bara att sperman, som avgår under de första minutrarna av parningen, hamnar på rätt ställe. Efter ca 4 veckor kan man göra ultraljud och om tiken är dräktig så kan man då ge abortspruta som gör att fostren resorberas. De sprutorna är inte alls lika farliga som de tidigare, de som man brukade ge max 5 dygn efter parningen. Tipsa om det!
 
Hanhunden behöver inte "fastna" för att det ska bli valpar.

Hanen fastnar eftersom hanhundens penis blir större än tikens ..ja!
 
hmmm... lång bak på penisen sitter svällkroppar och efter ejakulationen sväller dessa upp samtidigt som en muskel hos tiken dras ihop.
 
Hanhundar har också ett litet penisben, som vrids pga svällkropparna, som hjälper till att hålla fast tiken.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hur stor och vilka skillnader är det egentligen mellan en tik och en hanhund? För och nackdelar? Har bara haft tikar men är i valptagen...
2
Svar
31
· Visningar
2 470
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 893
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 279
Senast: AraSlei
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 680
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp