lite snabbt..katt och isolering

ASKAPLASKA

Trådstartare
Skum tråd, jag vet. Behöver dock snabbt svar!! Jag har möss på vinden och de håller just nu på och gnager sig ner via innertaket precis vid elskåpet!!:eek:
Törs jag släppa upp katterna på vinden där det är fullt av isolering, typ nån form av glasull? Eller tror ni att det kan vara skadligt för mina små missar?
Självklart ska fällor sättas ut så snart vi hunnit köpa dem men just nu är jag livrädd att de små gnagarna ska knapra sig rakt ner i proppskåpet!!!
 
Sv: lite snabbt..katt och isolering

ja skulle nog inte göra de iaf:crazy: har för mig att de inte är bra för katterna med isolering..

ett tips när ni fått bort mössen spika in isoleringen..för de är vanligt att de drar sig dit och bygger bon...
 
Sv: lite snabbt..katt och isolering

Skulle aldrig släppa upp katter bland glasull, det är inte bra varken för hud/päls eller luftvägar.
 
Sv: lite snabbt..katt och isolering

Dåså. Då får de gnaga vidare där uppe. Inte vill jag att mina små pälsbollar ska bli sjuka!
Tack för snabba svar!
 
Sv: lite snabbt..katt och isolering

Lägg ut musgift istället, inte snällt mot mössen men det får dem på fall iaf. Och ni slipper få strömlöst över jul och nyår.

Om du sätter upp fällor är favoritbetet en blandning av (starkt luktande) ost, (majonäs) och viktigast av allt - olivolja.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vikt och hälsotråd 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp