Lite tankar till mamma

Status
Stängd för vidare inlägg.

prinsessfeminist

Trådstartare
Lite tankar till "mamma"

nu när vi närmar oss december och jul... Den glada julstämningen skall infinna sig, hemmet skall pyntas och familjer skall samlas. Det är en svår tid för många människor som upplevt eller upplever sorg.

Jag tänker ofta på dig, "mamma" och din man som förlorade er Emil för ett par månader sedan. Nu när mörkret lägger sig över oss allt tidigare på kvällarna och när vintern börjar avisera att den är på gång - så undrar jag ibland hur ni har det?

Det måste ha varit en svår höst och kanske är det till och med så att människor redan tycker att ni skall "gå vidare"?

När någonting ledsamt händer så får man ofta mycket sympati ibörjan, men med tiden klingar omsorgen av och det är lätt att känna sig övergiven.

Jag vill med denna tråd visa att ni fortfarande finns i mina tankar och jag önskar er en jul där ni vet att ni inte är ensamma med er sorg.

Vi är många här på forumet som blev mycket berörda av dina rader "mamma" och du är inte ensam. Vi tänker alla på dig...

Massor av kramar och kärlek till er :love: :love: :love: :love: :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Lite tankar till mamma

Åhh vad glad och rörd jag blir att vi inte är bortglömda. Tack för din omtanke - du ska veta att det värmer.

Visst är det så att livet går vidare och vi har väl halvt som halvt hakat på livets karusell igen. Vi är ju så illa tvungna. Man är med, men ändå inte med. Och jag vet att när som helst så kan jag ramla av och falla ner i det svarta hålet igen. Jag vet, för det händer om och om igen.

Det känns tungt att julen närmar sig med stormsteg. Det skulle ha varit vår första jul med vår son. En glädjens tid. Nu blir det med sorg och förtvivlan som vi ska försöka ta oss igenom detta.

Vi sätter inte upp någon gran eller något julpynt i år. Det gör för ont. Det enda vi faktiskt precis har satt upp är julstjärnorna för att vi ska få lite ljus. Det är jobbigt med mörkret.

Jag försöker att vara positiv och glad, men det är inte alltid så lätt. Jag får kämpa varje dag.

Tack igen för du tänker på oss!
Kram
 
Sv: Lite tankar till mamma

Det finns fler som tänker på er. Hoppas ni får en trevlig jul i alla fall trotts er sorg. Kramar i massor från mig.
 
Sv: Lite tankar till mamma

Jag får tårar i ögonen så fort jag tänker på vad ni gått igenom.
Önskar att det fanns någon tröst att ge.
Kramar från Alfhild!
 
Sv: Lite tankar till mamma

Jag tänker också ofta på dig, mamma, och undrar hur ni har det och hur vi skulle kunna hjälpa.

Klarade inte att skriva i förra tråden för jag började gråta hysteriskt hela tiden.

Med en snart fullgången bebis i magen och så mycket vetskap från sjukhussidan om vad som kan hända så lever en del av ens hjärta i ständig skräck för att något ska hända.

Mitt första barn försökte jag undermedvetet att inte "räkna med" att få behålla, först till förlossningen (jag hade en så komplicerad graviditet) och sedan var det plötslig spädbarnsdödsspöket som skrämde. Först när han var ett år vågade jag vara riktigt lycklig.

Den här gången har jag försökt göra tvärtom, att våga vara lycklig från början.

Men jag vet alltför väl vad som kan hända. Det svarta hål som ni kastades ner i är så ofattbart, och så orättvist. Själv har jag all teoretisk kunskap om det, och att det finns en väg upp hur svår den än är.

Ändå orkar man knappt leva med att det händer ANDRA :cry: så hur det är i VERKLIGHETEN har man ju egentligen bara vaga föreställningar om.

Jag beundrar er som står på benen och håller ihop och tacklar julen på ert sätt. Och jag tror du har valt en bättre och på sikt friskare väg än jag gjorde. Att våga älska även ett barn man förlorar är bättre än att inte ha vågat.

((((kraaam))))

:bow: :bow: :bow:

Tim
 
Sv: Lite tankar till mamma

Sitter här och det är mitt i natten. Julafton har infunnit sig...

Önskar att jag kunde göra något för alla de som har det jobbigt. Och jag önskar att jag kunde göra något för mig själv.

Kanske kan vi bara blunda och snart är våren här? Åh vad jag önskar att inga sorger fanns. Men då kanske glädjen inte heller funnits?

/Översvämmad Priffe
 
Sv: Lite tankar till mamma

Här (på mitt jobb) infinner sig julafton med flera fall av misshandel.

Inom familjen verkar det som.

Och det enda JAG kan göra i nuläget att hjälpa de drabbade kartlägga skadorna...


:cry: :cry: :cry: :cry:

Ta hand om varandra i jul - och försök få barnen att slippa se alkoholens baksidor :(

Och till mamma vars tråd vi nappar - vi är många som tänker på dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 993
Senast: Amaranthe
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 825
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 923
Senast: EmmaW
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 844
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp