Lite väl klistrigt silikon..

MiniLi

Trådstartare
Jag har flera par ridbyxor där helskoningen i silikon är lite väl klistrig. Det liksom suger fast och låter jättemycket när jag rider lätt. Sjukt störande!

Kan man göra något för att liksom släta till silikonet så att det inte är så klistrigt? 🧐
 
Var i dammiga miljöer och tvätta inte ridbyxorna så ofta :angel: Skämt åsido, lite potatismjöl på kanske? Jag tycker att silikonet greppar sämre när byxorna börjar bli smutsiga iallafall och tänker att lite potatismjöl på borde ge liknande effekt.
Haha! Potatismjöl känns inte så lockande, vill helst inte bli vit i hela rumpan 🙈🤣
Testa att tvätta dem ett par gånger? jag har hört att många säger att det tappar lite klisterförmåga då.

Håller annars med @TinyWiny att de blir mindre klistriga när de blir smutsiga.

Oj vilket bra råd :D Tvätta dem men tvätta dem inte! :up:
Haha jag går och gömmer mig i ett hörn nu 🙈
Ja förhoppningsvis kan det bli sämre grepp efter tvätt!
 
Vilka ridbyxor är det? Låter som nåt jag kan behöva i terrängen! :angel: :rofl:
Haha, det som är ett problem för en person kan vara en tillgång för en annan!

Jag kom på mig med att fundera på samma sak: "åh, vilket märke är det? Skulle passa utmärkt när man rider ut på skuttig häst... men i dressyr, nä...."

😁

Så vilket märke är det @MiniLi ? 🤪 tack, nu såg jag!

Det är ju dyra byxor.... sälj dem hellre och köp några du gillar. Jag skulle inte smutsat ned dem eller tvättat dem. Bättre att byta till något annat!

Du har ju hugade spekulanter här i tråden. :angel:
 
Haha, det som är ett problem för en person kan vara en tillgång för en annan!

Jag kom på mig med att fundera på samma sak: "åh, vilket märke är det? Skulle passa utmärkt när man rider ut på skuttig häst... men i dressyr, nä...."

😁

Så vilket märke är det @MiniLi ? 🤪 tack, nu såg jag!

Det är ju dyra byxor.... sälj den hellre och köp några du gillar. Jag skulle inte smutsat ned dem eller tvättat dem. Bättre att byta till något annat!
Bara man står ut med det där störande ljudet när byxorna liksom suger fast i lättridningen 🤣

Maya Delorez är det!
 
Haha, det som är ett problem för en person kan vara en tillgång för en annan!

Jag kom på mig med att fundera på samma sak: "åh, vilket märke är det? Skulle passa utmärkt när man rider ut på skuttig häst... men i dressyr, nä...."

😁

Så vilket märke är det @MiniLi ? 🤪 tack, nu såg jag!

Det är ju dyra byxor.... sälj dem hellre och köp några du gillar. Jag skulle inte smutsat ned dem eller tvättat dem. Bättre att byta till något annat!

Du har ju hugade spekulanter här i tråden. :angel:
Haha! Jag gillar dem verkligen annars så vill inte gärna sälja 😉
 
Jag tror det är kombon silikon+lädertyp som avgör hur de blir. Har ett par som sätter mig löjligt fast i en sadel, men är hala som såpa i en annan. Blir lite svårt att avgöra vilka byxor man ska köpa då :confused:.
 
@MiniLi Jag har Maya Delorez och mina är verkligen inte för klistriga utan väldigt "lagom". Dock rider jag ju i ridskolesadlar. Kanske är skillnad i mer "fräscha" sadlar?
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: MiniLi
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 020
Senast: Scata
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 735
Senast: Mabuse
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 892
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp