Lite väl klistrigt silikon..

Har två par klistriga som jag använder vid hoppning som jag älskar men i dressyrsadeln är de en pina att rida i.
Har du testat att smörja in sadeln innan? Tänker att silicon inte fäster så bra på fett.
 
Jag tror det är kombon silikon+lädertyp som avgör hur de blir. Har ett par som sätter mig löjligt fast i en sadel, men är hala som såpa i en annan. Blir lite svårt att avgöra vilka byxor man ska köpa då :confused:.
Ja så kanske det är! Sjukt svårt.
@MiniLi Jag har Maya Delorez och mina är verkligen inte för klistriga utan väldigt "lagom". Dock rider jag ju i ridskolesadlar. Kanske är skillnad i mer "fräscha" sadlar?
Märkligt! Är det tajts du har?
Har två par klistriga som jag använder vid hoppning som jag älskar men i dressyrsadeln är de en pina att rida i.
Har du testat att smörja in sadeln innan? Tänker att silicon inte fäster så bra på fett.
Får testa att smörja! Bra tips!
 
Japp, nu kommer jag inte ihåg exakt vad modellen hette men det är de utan bakfickor... 🤔
Tänker om du kanske fått ett måndagsexemplar?
Jag har tre par, har dock bara ridit i två av dem men de klistrar båda två.. Man känner dessutom på silikonet att det är mer klistrigt än vissa andra märken..
 
Nu får jag annonser på min fb från Maya Delorez bara för att jag skrivit i denna tråden...helt sjukt
 
Mina var också så. Jag blev så irriterad att jag ställde mig i lätt sits för att slippa oljudet 😄

X antal ritter och tvättar senare så lade de av att klistra och låta och nu är de mina absoluta favoriter. Så ska se om man möjligen kan hitta ett par begagnade nästa gång.. 😝
 
Mina var också så. Jag blev så irriterad att jag ställde mig i lätt sits för att slippa oljudet 😄

X antal ritter och tvättar senare så lade de av att klistra och låta och nu är de mina absoluta favoriter. Så ska se om man möjligen kan hitta ett par begagnade nästa gång.. 😝
Det låter ju bra!👍
 
Jag köper numera bara ridbyxor med mindre silikon. Jag hade ett par med mycket silikon och de byxorna gav jag bort. Jag gillar inte känslan.
 
Jag köper numera bara ridbyxor med mindre silikon. Jag hade ett par med mycket silikon och de byxorna gav jag bort. Jag gillar inte känslan.
Jag tycker inte mängden silikon verkar avgörande, det är mer greppet som skiljer sig åt. Man känner med handen på silikonet om det känns mer slätt eller ”klistrigt”..
 
Jag tycker inte mängden silikon verkar avgörande, det är mer greppet som skiljer sig åt. Man känner med handen på silikonet om det känns mer slätt eller ”klistrigt”..
Ja det har du rätt i. Jag har ett par Spooks byxor som har små ploppar av silikon. Det är ett mera torrt silikon. Ett annat par billigare byxor har mera kladdigt silikon.
 
Ja det har du rätt i. Jag har ett par Spooks byxor som har små ploppar av silikon. Det är ett mera torrt silikon. Ett annat par billigare byxor har mera kladdigt silikon.
Hur är materialet på spooks ridbyxor? Är dem tunna och stretchiga eller är dem som ”vanliga” ridbyxor?
 
Hur är materialet på spooks ridbyxor? Är dem tunna och stretchiga eller är dem som ”vanliga” ridbyxor?
Jag tycker de är ganska fasta i materialet. Jag kan inte svälla ut i dem utan måste hålla mig till min storlek. De är inte så förlåtande i den aspekten.
Jag kan inte svara för alla Spooks byxor, utan det paret jag har. Däremot är de i väldigt fint tyg. Ett bra tyg. De är inte supertjocka, men heller inga tights-ridbyxor.
 
Jag tycker de är ganska fasta i materialet. Jag kan inte svälla ut i dem utan måste hålla mig till min storlek. De är inte så förlåtande i den aspekten.
Jag kan inte svara för alla Spooks byxor, utan det paret jag har. Däremot är de i väldigt fint tyg. Ett bra tyg. De är inte supertjocka, men heller inga tights-ridbyxor.
Funkar dem på sommaren ändå när det är 20°< ? Had redan börjat med mina tights när det är ca 14° å tycker det är lagom. Är dem värda pengarna isf?
 
Funkar dem på sommaren ändå när det är 20°< ? Had redan börjat med mina tights när det är ca 14° å tycker det är lagom. Är dem värda pengarna isf?
De är skitsnygga, så för mig värda priset. Jag är en hurven person så jag använder inte tights i någon större utsträckning.
 
De är skitsnygga, så för mig värda priset. Jag är en hurven person så jag använder inte tights i någon större utsträckning.
Vet ej vad hurven är😅. Men ja skitsnygga är dem därav intresset av att köpa ett par. Aldrig provat dem men finns den nån ridbyxa med samma material att jämföra? Tycker CT va väldigt sköna om man kollar på materialet
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: MiniLi
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 019
Senast: Scata
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 733
Senast: Mabuse
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 891
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp