Lite ved tack

Jag är gnällig, har kort stubin och är redo för att sova men katterna måste ha mat en gång till idag.
 
Hur gick det på jobbet?
Som vanligt, förutom att jag fick åka ifrån två timmar för psykologen. Trevligt att snacka med bekanta kollegor. Det var som igår. Säsongen har ju inte riktigt kommit igång än. Morgonen ägnades åt att påskpynta stan. Bl.a. gjorde vi ett rede till en betonghöna och la i "ägg" (målade stenar). Lite som dagisverksamhet.
 
Som vanligt, förutom att jag fick åka ifrån två timmar för psykologen. Trevligt att snacka med bekanta kollegor. Det var som igår. Säsongen har ju inte riktigt kommit igång än. Morgonen ägnades åt att påskpynta stan. Bl.a. gjorde vi ett rede till en betonghöna och la i "ägg" (målade stenar). Lite som dagisverksamhet.
Vissa dagar kan ju kännas mindre "viktiga" för en anställd, men det gör mycket för omgivningen.
 
Jag har fått upp värmen en del i huset och vill gå och lägga mig, men katterna behöver mat en gång till. De fick förra måltiden för två och en halv timme sen. Så jag måste vänta. Skit liksom.
 
Jag har fått upp värmen en del i huset och vill gå och lägga mig, men katterna behöver mat en gång till. De fick förra måltiden för två och en halv timme sen. Så jag måste vänta. Skit liksom.
Du lär väl mata dom imorgon innan jobbet? Finns absolut ingen anledning till att dom MÅSTE ha en måltid till just ikväll om du vill sova nu
 
De fick mat nu.

De behöver tre portioner per dygn. Kan inte hoppa över måltider.
Du kanske redan vet och valt bort men det finns matmanicker som man ställer in på vilka tider de ska ge mat. Finns lite olika varianter men man fyller små fack med mat i förväg som har lock över sig och som sen öppnas/snurrar fram på de programmerade tiderna man valt. Detta är en variant. https://www.supercat.se/kattmatskal...rd&utm_medium=affiliate&utm_campaign=adrecord
 
Du kanske redan vet och valt bort men det finns matmanicker som man ställer in på vilka tider de ska ge mat. Finns lite olika varianter men man fyller små fack med mat i förväg som har lock över sig och som sen öppnas/snurrar fram på de programmerade tiderna man valt. Detta är en variant. https://www.supercat.se/kattmatskal...rd&utm_medium=affiliate&utm_campaign=adrecord
Jo, jag vet. De kostar pengar. Och jag har ont om det. Måste betala tandläkare och reparera mitt sparkonto. Och byta dragkula på bilen. Sen är vi framme vid nästa arbetslöshetsperiod om jag inte lyckats få något annat innan dess.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 690
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 411
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 138
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp