Lite vemodigt men med flaggan i topp

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag red jag P för sista gången och vädret kunde inte ha varit bättre. Solen strålade så mycket det gick. Jag red ut med P och planerade att rida en mindre runda på trevliga vägar. För dagen var han riktigt trevlig att rida ut på och vi red i samtliga gångarter. Vi galopperade också en längre sträcka än vi gjort hittills. :) Jag är så nöjd med det.

Vi avslutade med några varv på ridbanan, men sen satt jag av och bara myste. Jag tog också lite foton på honom med det var inte helt enkelt då han följde efter mig då jag backade för att få med hela hästen på bilden. Han var som en hund som gick efter mig, vart jag än gick på ridbanan.



En liten egenhet han alltid haft när man stannar, är att han då ska nosa/ peta på ryttarens fötter med mulen.




Bilder från idag:
P160227-a.jpg


P160227-b.jpg


En fråga som kan uppstå när man ser honom är: Vad är han för ras?

Tja, i TDB står han som korsningsponny. Färgen är brunblack med tydliga vilttecken med ål på ryggen, ränder på ben, över manken och i pannan. Mankhöjden är närmare 160. Men mer exakt så har han ridponnystam men har med råge vuxit över ponnyhöjden. Hans pappa var Power Boy och morfar var Derano Gold och i stamtavlorna syns en hel del welsh av olika typ, samt arab och fullblod. På den här sidan syns både pappa och morfar på bild två.

Han har varit en kul häst att lära känna, genomsnäll, även om hans flyktinstinkt inte alltid varit så lätt att hantera. Men nu skiljs våra vägar alltså. I morgon ses vi för sista gången, men då hinner jag inte rida.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag har jag ridit lite på båda pållarna. Först gick jag en halvtimmespromenad med W och sen satt jag upp och red lite på ridbanan. Jag...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp