lite vitt snor & hosta

lillaneptun

Trådstartare
gott folk, nu är jag rådvill & dessutom börja jag bli lite orolig.

min tösa häst har nu varit sjuk? sedan vad jag vet vecka 20, nu är det vecka 25. hon har ibland hosta, inte ofta, men man hör någon gång i bland att hon hostar, sedan är det nosen då, vitt snor, på dessa 5 veckor har jag endast sett snoret i hagen 2-3 gånger, annars då hon har ansträngt sig, det är inte mycket, men typ att hon frusta upp det. normalt i hagen har hon haft transparent snor dagligen. pratade med vet. vecka 23, de ville inte komma, tyckte det var meningslöst..... hästen har ej feber, äter som vanligt. i lördags provade jag rida för att se om hon blitt fri från snor, men icke, och då var hon oxå loj, inte alls så pigg som hon bruka vara. jag själv funderade på om hon kan ha allergi, men jag vet inte, den hypotesen kändes bli förkastad då hon i lördags inte heller var så pigg som hon tidigare varit. hon har vilat länge nu, endast dom få gånger jag ex promenerat med henne.

någon som varit med om liknande och vet vad detta kan vara?

hon står på lösdrift.
 
Sv: lite vitt snor & hosta

Vecka 20 är väldigt långt tillbaka . Veterinär ska INTE vägra att komma ut , insisterar du på det så ska de komma .
 

Liknande trådar

Hästvård Min islandsherre på 13 år snorar efter ridning, aldrig vid något annat tillfälle utan endast efter. Snoret är vitt och tjockt, ser lite...
Svar
3
· Visningar
1 033
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Min 15 åriga valack har plötsligt börjat hosta, bara under utsläppen så kan han hinna hosta 3-4 gånger. Även ute i hagen håller han...
Svar
10
· Visningar
1 148
Senast: Ace
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 315
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej Min häst har varit lite snorig i ca en veckas tid. Det kommer enbart när hon frustar men inte ens då alltid. Vissa dagar är det mer...
Svar
7
· Visningar
2 034
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp