Liten bröllopslokal nära Göteborg

BernT

Trådstartare
Någon som sitter på tips på liten fin bröllopslokal i göteborgsområdet? Max 10 mil från Göteborgs helst närmare. Eftersom det troligtvis bara blir vi + dotter + fotograf och och sånt så vill vi inte ha en stor lokal som ekar tom, det känns deppigt.

Inget deppigt och fult kommunhus/stadshus utan det måste vara estetiskt tilltalande.

Stor fest kör vi nästa sommar istället när man förhoppningsvis kan vara många :)

Just det, ingen kyrka/kapell om det finns en kyrkogård i anslutning, det känns så deppigt att gå ut glad och gift och mötas av massa gravstenar 😅
 
Tjolöholm, Gunnebo eller Råda herrgård? Finns många olika storlekar på rum, så något borde vara "lagom"? Vackra miljöer utomhus också. (På Råda finns en såndär liten anlagd ruin gömd i parken, som var chict att ha när den byggdes 😁.)

Eller ångaren Bohuslän? Den hade jag varit sugen på själv om det vore aktuellt. Om jag inte minns fel har de en vigselförrättare om man behöver en sådan också. (Traditionellt har ju sjökaptener ofta förättat vigslar.)
 
Tjolöholm, Gunnebo eller Råda herrgård? Finns många olika storlekar på rum, så något borde vara "lagom"? Vackra miljöer utomhus också. (På Råda finns en såndär liten anlagd ruin gömd i parken, som var chict att ha när den byggdes 😁.)

Eller ångaren Bohuslän? Den hade jag varit sugen på själv om det vore aktuellt. Om jag inte minns fel har de en vigselförrättare om man behöver en sådan också. (Traditionellt har ju sjökaptener ofta förättat vigslar.)
Ruin tror jag vi skippar 🙈 ska kika på dina andra förslag, på en båt kanske är lite roligt 😌 min sambo blir dock åksjuk på båt så isåfall måste den ligga still i hamn 😅
 
Tror @Kirre s förslag med Öijareds kapell ligger i topp nu, såg kyrkogårdsfritt ut också 😁
Båda kapellen jag föreslog är kyrkogårdsfria. 😊

Öijared ligger ju oerhört vackert. Tror inte ni blir missnöjda om det blir där. Iom "privat" är det nog inte så meckligt med datum heller.
 
Det är fint! Och de hade drop in i maj såg jag. Men jag vill nog hellre gifta mig typ juni/juli.
Gillar att de hade med viktiga förberedelser varav en var
  • Fria och få ett ja. 😂
Jag har varit väldigt mycket där ute och nästan bott där i perioder. Vilket påminner mig om att jag har en hel del saker att hämta hem därifrån..
Men skulle jag gifta mig skulle jag nog vilja vara där. 🙂
 
Båda kapellen jag föreslog är kyrkogårdsfria. 😊

Öijared ligger ju oerhört vackert. Tror inte ni blir missnöjda om det blir där. Iom "privat" är det nog inte så meckligt med datum heller.
Ska se om vi kan få komma dit och kika. Men det såg helt klart ut som det skulle funka. Tack så jättemycket för tips :)
 
Någon som sitter på tips på liten fin bröllopslokal i göteborgsområdet? Max 10 mil från Göteborgs helst närmare. Eftersom det troligtvis bara blir vi + dotter + fotograf och och sånt så vill vi inte ha en stor lokal som ekar tom, det känns deppigt.

Inget deppigt och fult kommunhus/stadshus utan det måste vara estetiskt tilltalande.

Stor fest kör vi nästa sommar istället när man förhoppningsvis kan vara många :)

Just det, ingen kyrka/kapell om det finns en kyrkogård i anslutning, det känns så deppigt att gå ut glad och gift och mötas av massa gravstenar 😅

På Nääs fabriker hyr de ut små båthus som ligger på bryggan direkt vid sjön för små bröllop. Vet inte alls hur stora de är men det är väldigt fina omgivningar där.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp