Bukefalos 26 år!

Liten "buckla" på ryggraden?!

J

javill

Liten \"buckla\" på ryggraden?!

Om jag drar med fingrarna längs med pållans ryggrad så är den inte helt slät utan mitt på så är det en lite buckla. Vad är det? Kan det vara en kota som är sned? Hon ömmar inte och visar inte hälta. Tänkte ta hit en kiropraktor men, vill gärna veta vad ni tror innan dess!

M

maiden

Re: Liten \"buckla\" på ryggraden?!

Min häst har liknande, lite bakom sadeln. Runt om där är han stel och öm i ryggen och efter 4 gånger med massage under sommaren så är det inte borta. Massören visste inte men misstänkte att det kunde vara nåt med nån kota så jag ska ringa efter kiropraktor.

En häst jag var medryttare på förut hade en sådan knöl. Jag påpekade det för ägaren, men hon viftade bara bort det...

Senare uppdagades det att han hade kissing spines. Om det har något samband vet jag inte.

Min häst har en liten upphöjning mitt under sadeln och det lär vara en kota som hamnat snett. Kiropraktorn kommer om 2 veckor så vi får se vad hon säger, och gör.

C

Colleen

den första ländkotan är mer utstickande och det är helt normalt. Första ryggkotan efter sista revbenet är ,den eventuellt, utstickande ländkotan(följ revbenet ända upp).

J

javill

Aha, ska genast ut och känna igen! Det var nog i de regionerna den var men, ska kolla för att vara på den säkra sidan.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt 16-åriga sto blev behandlad i halskotpelaren för 3,5 månader sedan, då hon visade sig ha måttliga pålagringar mellan 3 kotor...
2
Svar
28
· Visningar
2 356
R
Hästvård Önskar höra era erfarenheter kring hovledsinflammation BAK. Uppkomst och orsak? Behandling? Rehabplan? Hur förebygga att det kommer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 943
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
1 769
Hästvård Jag vill bolla lite med er som har eller har haft en häst med problem med luftvägarna. Eller bara på något sätt har erfarenhet eller...
Svar
6
· Visningar
673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #7
  • Uppdateringstråd 26

Hästrelaterat

• Hopp-VM i Herning
  • Ridskoleryttare 2022