Bukefalos 28 år!

Liten "bulle" under magen?

mackan

Trådstartare
Har en mkt obildad fråga....
Min 4 åriga honkatt har som en liten "bulle" under magen, den sitter långt bak mellan bakbenen, nära rumpan, i princip precis framför sista spenarna. Bullen känns som en mjuk, symmetrisk körtel ungefär. Ungefär stor som en flörtkula, lite oval i sin form. Jag har lagt märke till den när man kelar med henne och stryker henne på magen som hon älskar. Man kan klämma lite på den och hon reagerar inte alls, men jag undrar nu om det är normalt eller ngt konstigt? den förefaller ligga i "skinnet" dvs det lösa skinnet under magen, inte i själva köttet på henne.

luddigt förklarat. tacksam för svar om det är ngt jag ska be vet. titta på?
 
Sv: Liten "bulle" under magen?

Det har en av mina katter också enligt vet. så är det ett litet navelbråck och inget att oroa sig för.
 
Sv: Liten "bulle" under magen?

det är i slutet av buken, men eftersom bullen förefaller helt och hållet vara i det lösa skinnet, så känns det som det är ytterligare längre bak lixom. precis efter sista spen paret. förklarar dåligt. tycker du det är ngt jag ska kolla upp?
 
Sv: Liten "bulle" under magen?

Alltså är det som en bula som hänger ner när hon rör sig..alltså som man ser utan att röra vid det eller är det en liten kula bara?
 
Sv: Liten "bulle" under magen?

Nej nej, man ser den inte alls om man inte känner på magen när hon ligger uppochned på rygg och är avslappnad. Inget som syns annars eller hänger ner, och kulan känns som sagt som en symmetrisk "körtel" till konsistensen. som en enkrona i storleken och "oval" till känslan.

jisses - vilka förklaringar jag kör med :o
 
Sv: Liten "bulle" under magen?

Ok håll koll på den så att den inte blir större.Som det är i nuläget så låter det inte som något farligt.
 
Sv: Liten "bulle" under magen?

Tack.
Jag ska nog fråga veterinären ändå, vi har en här på jobbet så det är smidigt : )
 
Sv: Liten "bulle" under magen?

KL

Nu har jag pratat med "vår" veterinär på jobbet och han ansåg att det var en typisk fettknöl ansamling eftersom den bara ligger i själva skinnet. Inget att oroa sig för, han behövde inte se katten ansåg han. skönt!
 
Sv: Liten "bulle" under magen?

Ja men som sagt var håll koll på den så att den inte växer.Jag gick efter vet när jag skrev det svaret till dig.Inte rådfrågat men har man gått djurvård så..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Fick hit en av mina valpar som nu är 4 månader för trimning. Och på magen har hon massa små varbölder, väldigt små. Ungefär i storlek...
Svar
8
· Visningar
3 439
Senast: falukorw
·
A
Träning Jag är skötare på en 11-årig palominovalack. Slotshus Pierrot. "Pirro" Han har alltid varit besvärlig att borsta, kittlig osv. Han...
Svar
4
· Visningar
1 249
Senast: Aeternum
·
Hästvård Okej, om jag inte haft en kompis här som ögonvittna, så hade jag befunnit mig på psykakuten nu, och krävt att bli inlagd pga...
2
Svar
21
· Visningar
3 961
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp