Liten burk för pulver

Cattis_E

Trådstartare
Hjälp!
Var hittar jag en tät, liten burk för att förvara ett (blodstillande) pulver i. Vill kunna ha den i jackfickan.
Den enda jag kommer på som borde funka är gammaldags filmburkar men var finns de idag 😅.

//Hon som får näsblod på de olämpligaste tillfällen och det här pulvret stoppar eländet fort.
 
Hjälp!
Var hittar jag en tät, liten burk för att förvara ett (blodstillande) pulver i. Vill kunna ha den i fickan.
Den enda jag kommer på som borde funka är gammaldags filmburkar men var finns de idag 😅.

//Hon som får näsblod på de olämpligaste tillfällen och det här pulvret stoppar eländet fort.
Hur stor/liten behöver den vara?
 
Kommer mest att tänka på de runda burkarna som finns när man beställer saffran från några av kryddsidorna på nätet. Annars använder jag blodstillande vadd till samma sak, de kommer färdigförpackade i mindre förpackningar.
 
Hade lätt unnat mig en sådan här, 50 kr på Apoteket

207636s.jpg
 
Jag tror jag har väldigt små burkar hemma (klarplast med skruvlock, typ 3-4cm i diameter) som aldrig använts och säkerligen aldrig kommer att göra det heller :laugh: Jag kan skicka en sån.
Kanske funkar bra? Tänkte ha den i typ jackfickor. Har i en sånt lock till youghurtmugg just nu, och behöver någpt smidigare..
Screenshot_20211124_115620_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Kommer mest att tänka på de runda burkarna som finns när man beställer saffran från några av kryddsidorna på nätet. Annars använder jag blodstillande vadd till samma sak, de kommer färdigförpackade i mindre förpackningar.
Kan vara så att det är fel på mig, men jag har lyckats med att det tog tid att få stopp med det. Föredrar klart pulvret. Lättare att få på plats och mer koncentrerat.
Sitter rätt långt bak på mig blodkärlet tror jag. Har en förmåga att rinna ned i halsen om jag inte sätter mig ordentligt framåtlutad.
 
Tack alla som tipsar, verkar finnas bra med valmöjligheter. Ös på bara så ska jag välja den som tilltalar mest.
 
Finns tomma små mini-provburkar för smink/krämer på typ Kicks, jag har fått ett par gratis när jag frågat snällt :)
 
Föreslår kryddströare för camping. Kostar under hundralappen, slagtålig plast, finns i lite olika utförande. De har ströfunktion men om du behöver mer kan du öppna där man fyller på.

Friluftsaffärer och märken som exempelvis Primus och Light My Fire.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: Sassy
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 107
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 274
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp