Liten burk för pulver

Jag har haft samma bekymmer med kaliumreducerande medicin. Jag har ett gäng burka som det varit provstickor i som jag använder. Dessutom kommer en annan medicin i väldigt små burkar. Jag sparar sådana. De rymmer typ en och en halv matsked i pulver/vätska. Tesked för storleksjämförelse. Pillerburk kan jag skicka
DSC_0082.JPG
 
Kan inte ett fodral för kontaktlinser passa?
Bra där. Det har jag en hög hemma. Måste testa 😁

Edit: kom på att den kan vara klurig om man försöker stoppa näsblod från att hamna överallt med ena handen och öppna en linsburk. Kanske någon form av vanlig burk är lättare. Får prova
 
Jag har haft samma bekymmer med kaliumreducerande medicin. Jag har ett gäng burka som det varit provstickor i som jag använder. Dessutom kommer en annan medicin i väldigt små burkar. Jag sparar sådana. De rymmer typ en och en halv matsked i pulver/vätska. Tesked för storleksjämförelse. Pillerburk kan jag skicka Visa bifogad fil 80098
Bra tänkt!
Måste kolla hur liten burk jag har själv från b12 vitaminerna. Beror på vilken av dem jag fick senast 😇.
 
Filmrulle burkar köper du enklast i en fotoaffär. Även om de flesta numera har enbart digitalt utbud av kameror, säljer de fortfarande 35mm film i svart/vit och färg. Fråga bara efter en filmrulle som har burk.

Å andra sidan har jag inom 2 veckor en Trombyl burk med skruvlock som jag kan skicka gratis, ungefär samma storlek som en 35mm filmburk fast fyrkantig och vit.
 
Hjälp!
Var hittar jag en tät, liten burk för att förvara ett (blodstillande) pulver i. Vill kunna ha den i jackfickan.
Den enda jag kommer på som borde funka är gammaldags filmburkar men var finns de idag 😅.

//Hon som får näsblod på de olämpligaste tillfällen och det här pulvret stoppar eländet fort.
Jag har köpt små burkar på Tgr någon gång. Tupperware har också haft pyttigt små burkar nån gång. Kanske en kosmetikaffär kan ha små burkar där de har såna där resekit. Har själv behov av små burkar att ha "laktospiller" i - i olika väskor.
 
Jag har haft samma bekymmer med kaliumreducerande medicin. Jag har ett gäng burka som det varit provstickor i som jag använder. Dessutom kommer en annan medicin i väldigt små burkar. Jag sparar sådana. De rymmer typ en och en halv matsked i pulver/vätska. Tesked för storleksjämförelse. Pillerburk kan jag skicka Visa bifogad fil 80098
Tänkte just föreslå sådana burkar för mätstickor.
Det är lika täta, ännu mer praktisk än en filmrulle eftersom lock och behållare är integrerat. De är ypperliga att till exempel bygga en rese-kryddpåse med.

Vilken random diabetiker som helst har god tillgång till dessa.
Pm:ar du adress kan jag skicka en. Du kommer inte bli besviken.

edit: den rymmer 24g vatten, vilket torde vara ekvivalent med 24ml rymd.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 082
Senast: Sassy
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 256
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp