liten fråga bara...

chio

Trådstartare
Är kommunanställd som resurs (vikarie, schema, månadslön) till januari-14. Skrivit på anställningskontrakt där det står arbetsplats och slutdatum.

Idag berättade cheferna att de egentligen inte fick anställa mej så länge utan bara till december. Men för att (antagligen) inte stå inför ett kontraktsbrott så har de valt att omplacera mej till en annan arbetsplats de sista veckorna.
Om jag tackar nej till detta så får jag antagligen karens från a-kassan....jag vill inte till den nya arbetsplatsen, jag vill jobba kvar där jag är......men får inte för att cheferna har klantat sej.

Vad har jag för rättigheter, om jag ens har några?

:meh:
 
Sv: liten fråga bara...

Vad jag har hört kan ingen av parterna avbryta en tidsbestämd anställning. Arbetsplatsen har väl löst detta på bästa sätt med förutsättningarna dom har? Eller vad menar du med rättigheter?
 
Sv: liten fråga bara...

Hur många LAS dagar har du? Är det det handlar om? Om du har det och blir konverterad till en TV tjänst så är det arbetsplatsen och"raden" du går på som gäller. Enkelt för en chef att placera om så får någon annan "problemet".
 
Sv: liten fråga bara...

Problemet är att dels jag petar jag bort någon annan för att själv få plats....

Dels att den arbetsgruppen ska få omaket att lära upp mej (och 2 till som har exakt samma problem) enkom för 5-6 veckor, sen slutar vi.

Inte rätt mot brukarna (hemtjänst) att behöva lära känna ytterligare personer som senare snarast slutar.

Det är mycket längre resväg (bensinkostnaden slukar en del lön)
 
Sv: liten fråga bara...

Rättigheter att kunna bestrida kontraktets arbetsplatsförläggande.
 
Sv: liten fråga bara...

Vi (jag och 2 till som är drabbade) har ringt facket. De visste absolut ingenting om detta (vi bor i en liiiiten by) och ville inte svara på nånting förrens de hade pratat med våra chefer.
 
Sv: liten fråga bara...

Jag har en bit kvar till att bli lasad för en fast tjänst.

Jag tror snarare att det handlar om ekonomin och att det snart är ett årsskifte.

Det är samma chefer för bägge arbetsplatserna (som sagt, en liten by vi bor i).

:)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 207
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp