Liten fråga

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

horsedream

:confused:
MVC gör också test på urinen om de visar negativt och hemtesten visar negativt, men man ändå inte har haft någon mens på snart halvår och går man upp i vikt. I övrigt är man som vanligt. Remiss till gyn har jag fått, i övrigt har jag inga direkta gravidsymtomer mer än lite mer sur mage /uppstötningar än vad jag brukar ha.
Visserligen så hade jag oerhört oregelbundet innan jag började med p-piller år 2001, men förra året i maj så avslutade jag dem för att jag kände mig så konstig.
Va tror ni om detta?? :confused:
 
Sv: Liten fråga

en fd klasskompis kände sig uppblåst, illamående osv. Hon gjorde flera gravtest både på gyn och hemma, negativt.
I efter ett halvår stod hon inte ut utan sa till mvc att de fick göra ett ul på henne, för hon hade blivit så tjock.
Och visst var hon gravid :smirk: , i 6:e månaden också... inte så kul när man är 19 och inte var beredd på det...
så visst verkar det vara fullt möjligt att vara gravid trots att alla test visar negativt, fast det är nog inte sådär jättevanligt..
Och ja, hon födde en helt friskt liten tjej på utsatt tid :banana: !
 
Sv: Liten fråga

Jag har inge illmående men däremot sura uppstötningar, gått upp flera kilon.
Har en stor bula på magen fastän jag då och då gör magträningar.
Gjort test både hos läkarn och hemma, som är negativa, ändå har jag haft mamma känslor rätt ofta. Jag har inte haft mensen sedan början av december 2004.
Vet inte när tiden till gynmottagningen kommer för ultraljud.
Blodvärdet har sjunkit men det kan visserligen bero även på att jag kan ha ett litet magsår pga för mycket stress. Har oerhört stressigt med skolan denna termin när jag läser oerhört mycket, mer än 100 %.
*förvirrad till max*
 
Sv: Liten fråga

Jag har beställt tid tidigare samt även fått remiss dit av min familjeläkare. Men tydligen har de lång kö och det är mest troligt att jag får komma till hösten. *suck*
 
Sv: Liten fråga

Du skojar !!!!! Det låter ju inte klokt.

Gå till MVC en gång till och BEGÄR ett u-ljud
 
Sv: Liten fråga

Håller med Xeline, de måste ju ta Ultraljud!!! Det ska du begära!
 
Sv: Liten fråga

horsedream skrev:
Jag har beställt tid tidigare samt även fått remiss dit av min familjeläkare. Men tydligen har de lång kö och det är mest troligt att jag får komma till hösten. *suck*

Det är nog försent att göra det till hösten är jag rädd! Är du gravid så lär du hinnat föda innan dom gör ultraljudet på dig!

Åk in akut och säg att dom måste kolla upp det! Säg att du har ont i magen om dom vägrar att ta emot dig!

Jag brukar aldrig uppmana folk att ljuga för att få vård men jag tycker att det är berättigat i ditt fall! Säg att du har jätteont eller nåt liknande om dom inte vill annars! Jag skulle aldrig aceptera att inte få en undersökning som är nödvändig!
 
Sv: Liten fråga

När jag har pratat med dem tidigare så säger gyn att de har stängt under sommaren och att jag måste vänta till hösten, just för att de har sådan kö. :(
*suck*
Men jag ska fundera på det ni har sagt om att försöka få till det, men jag är osäker på hur det kan fixas ändå. :confused:
Tack ändå för er hjälp!! :bow:
 
Sv: Liten fråga

där jag bor så hittar jag ingen mvc utan bara gyn.
 
Sv: Liten fråga

det kan ju vara så och att jag då bara har gått upp i vikt av knepig magspjälkning .
Jag har ju haft oregelbunden mens tidigare....
Men man har ju hört så mycket om att folk kan vara gravida fast urintesterna visar negativt.
Men vi får hoppas på det bästa. Även om det vore roligt med ett litet knyte så är inte riktigt tiden den rätta.
 
Sv: Liten fråga

Jag ringde sjukhusets växel där jag bodde och fick jag på MVC till slut. Men de kan inte göra något så länge jag har en remiss till GYN.
Jag är alltså helorolig för vad det kan vara, känner mig konstig på flera sätt.
Fick tips av någon att typ bara gå till GYN och sätta mig, så får de ta emot mig när de kan. Jag ska även ringa på telefontiden på måndag. Tyvärr har de inget på fredagar. *suck*
Min livmoder är helknasig alltså. Typ varannan vecka får jag som kramp nästan liknande mensvärk eller ägglossningsverk, men det kommer ändå inget. Sedan ser min mage ut som en ballong. Man skulle kunna tro att jag är gravid, för jag ser mer ut som om jag skulle vara i fjärde eller femte månaden. Flera av de som står mig nära har t.om. frågat när är det dags *jisses*

Mina bröst känns även konstiga ibland. Inte för att de har mörknat men de är ofta rätt ömma och känsliga.

Jag har rätt mycket sura uppstötningar, kramp i mittemellan brösten. Svårt för viss mat. Visserligen är jag diagnoserad med reflexus billaris, dvs mina magmunnar jobbar inte som de ska. Läkarn håller på med lite undersökningar och då vill de inte ge mig magmedicinen än, även om jag känner att jag behöver den. Men de vill vänta tills alla tarmprover och ev. nya magprover är klara. Det är hur jobbigt som helst, att vänta på vad det kan vara som orsakar dåliga blodvärden och blod i avföringen. Kan det vara magsår eller vad kan det vara. *suck*
Det gäller bara att hoppas på det bästa nu.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Liten fråga

Känn efter själv. Lägg dig ner på rygg och tryck med fingrarna så du hittar övre delen på blygdbenet och sen upp mot naveln. Känn var kanten på livmodern är.
 
Sv: Liten fråga

Magdalena skrev:
Känn efter själv. Lägg dig ner på rygg och tryck med fingrarna så du hittar övre delen på blygdbenet och sen upp mot naveln. Känn var kanten på livmodern är.
Jag gjorde det en snabbis och kände att jag är oerhört öm i nedre delen av buken/ magen. Ska det vara så? Vad kan det vara?
Hur ska det kännas vid en graviditet?
 
Sv: Liten fråga

Är man gravid så känner man liksom som en apelsin (varierande storlek då beroende på hur långt gången man är) upp mot naveln.

Om jag var du skulle jag söka hjälp via nån annan kanal, klaga på magsmärtor hos husläkaren så du får hjälp där. Det kan ju vara en cysta eller något annat som bråkar med dig!
 
Sv: Liten fråga

Eftersom du startat en ny tråd med nästan samma frågor låser jag den här.

mandalaki/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min mage har sålänge jag kan minnas varit strulig. När jag var i tonåren utredde det, eller "utredde" är kanske bättre. Man tog lite...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 334
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 042
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 843
Senast: kryddelydd
·
Kropp & Själ Erfarenheten här verkar ofta vara bättre än den på hälsocentralen kan jag känna så vill höra vad ni vet. Jag börjar ledsna på att ha ont...
Svar
12
· Visningar
8 967
Senast: Javan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp