Liten hund i stor hundbur

canine

Trådstartare
Hejsan hundvänner

Jag håller på med projektet att köpa en ny dubbelbur till bilen. Ja har dock fastnat lite i träsket att den ena hunden som ska få plats är 55 i mankhöjd och den andra 35 cm i mankhöjd.

Iochmed det är det svårt att komma runt att den mindre hunden kommer få det ganska rymligt i sin burdel, positivt på ett sätt men samtidigt har jag uppfattningen av att det vid den krock är en mindre bra grej. Jag kan antingen välja burstorleken mittemellan vad som passar dem, alt. helt gå efter vad den större hunden behöver. Jag kan inte justera mellanväggen däremot har jag tänkt tanken att man kan bädda med extra madrasser för att minska höjden för den lilla hunden.

Jag undrar om det finns fler i denna sitsen och hur ni löst det för att få det så säkert som möjligt? är det någon som är insatt i huruvida skaderisken ökar väldigt mycket vid en krock om hunden sitter i en för stor bur?
 
Jag har vänner med två små hundar. De har stor dubbelbur med mellanvägg, men har byggt som en hylla i varje bur. Det är en träkonstruktion där hundarna sitter ovanpå och då får mindre bur på höjden. I utrymmet nedanför har de utdragbara lådor till förvaring. Det är för högt för hundarna att hoppa in, de måste lyftas men är bara runt 5 kg så det går ju bra.
Du kanske kan göra något liknande på halva?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min sambo och jag ska skaffa hund! :D Det blir en vuxen hund. Förstagångshund för oss båda. Håller på och läser som en tok på internet...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 731
Senast: kolfinnur
·
Övr. Hund Kikade på hundbur till bilen idag till mina vovvar. Blir en delbar sådan här antagligen. Men jag är lite fundersam hur stor buren bör...
2
Svar
21
· Visningar
16 637
Senast: _eeky_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp