Bukefalos 28 år!

Liten inredningstråd *bilder*

Hazel

Trådstartare
Jag och sambon fick en riktigt bra idé! vi hade fått fem stycken hyllor från ikea som en granne inte skulle ha längre. Först var det tänkt att dom skulle vara i köket men dom fick inte plats. Då fick vi vår snilleblixt. Vi har en nish med fransk balkong som endast används som någon slags avlastningsplats. Men eftersom vi har en massa växter som inte har någon riktigt bra ställe att bo så tänkte vi skapa en sådan plats. Såhär blev det

Före


Efter


det kommer komma mycket mer växter nu, plus att vi ska försöka hitta ett litet runt bord och två stolar så vi kan sitta där och fika om vi vill :love: det känns nästan som ett eget litet rum! första tänkte jag sätta upp ett draperi för så det skärmar av men jag vet inte om det behövs??
 
Sv: Liten inredningstråd *bilder*

Det ser ju bra ut! Och får ni dit bord och stolar,så får ni till en riktig hörna!
 
Sv: Liten inredningstråd *bilder*

Nej man kan ju inte det! när jag var liten hade mamma en "jungelhörna" hemma med bauta växter där vi brukade leka. Jag saknar känslan och hoppas kunna få lite av det här med till sist
 
Sv: Liten inredningstråd *bilder*

Det blev ju verkligen jättefint! Helt annorlunda än innan! Kul när man kan använda nagot sadant utrymme till nagot annat än där man ställer all skit som inte far plats.

Vi har nyss flyttat in i en ny lägenhet som later enorm när man säger 85m2, men en väldigt stor del av detta är en L-formad hall som inte riktigt gar att använda till nagonting. Nu tog vi i helgen och malade den knallrosa, hängde en stor spegel med guldram pa ena väggen och smala svarta hyllor och svarta ljusstakar pa den andra samt ställde dit nagra växter. Och det ser verkligen jättebra ut! (även om det kanske inte later sa :D ) Skulle nog inte statt ut med färgen i ett rum där man vistas mycket men i hallen är det helt perfekt. Nu har vi tagit bort alla sopor, cyklar och andra oanvända grejer som bodde där och rummet har helt plötsligt ett eget värde. Vi älskar det! :love:a
 
Sv: Liten inredningstråd *bilder*

Det blev mycket bättre. Jag tror inte ni behöver något draperi.
 
Sv: Liten inredningstråd *bilder*

Tycker du inte ska ha drapperi, då ser man ju inte växterna och hur fint det blev :D
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Jag trivs med mitt boende. Inget snack om den saken. Här har jag frihet att odla som jag vill. Ja, jag hade kanske önskat att jag bodde...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: cewe
·
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 260
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 969
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp