Bukefalos 28 år!

Liten lathund

Nebraska

Trådstartare
i hur det går till i nio av tio fall att diskutera med rasister på nätet:

1. Rasisten kommer med ett påstående. Inte sällan innehållande orden "Jag är inte rasist ,men..."

2. Rasisten åker på mothugg

3. Rasisten länkar till avpixlat eller ännu värre sidor och säger att det visst är sant.

4. Rasisten överbevisas med fakta.

5. Då uppstår ett sk. jobbigt läge för rasisten och de kvinnofientliga kommentarerna börjar flöda och också ofta kommentaren " du lever i en bubbla, välkommen ut i Verkligheten".
Alltså, Verkligheten för de här personerna är deras trångsynta bubbla.
 
Sv: Liten lathund

6. ullo tänker "stackare, vilken liten och begränsad verklighet hen har, det kan inte vara lätt"

7. repetera punkt 1-6 tills trött
 
Sv: Liten lathund

5. Då uppstår ett sk. jobbigt läge för rasisten och de kvinnofientliga kommentarerna börjar flöda och också ofta kommentaren " du lever i en bubbla, välkommen ut i Verkligheten".
Alltså, Verkligheten för de här personerna är deras trångsynta bubbla.

Alternativt: rasisten påstår att faktan är påhittad av regeringen för att lura oss :nailbiting: :banghead:
 
Sv: Liten lathund

Oh! Det påminner mig! I kommentarerna på aftonbladets obama-bevakning idag var det en individ som hävdade nästa samma sak - det är ILLUMINATI ( :up: ) som lurar oss och styr oss och alla andra var lurade av dem men hen visste minsann hur det var!
 
Sv: Liten lathund

Jag har tyvärr fått smaka på andra sidan. Mina argument totalsågas av någon detaljerad studie som gärna är gjord av svenska eller amerikanska forskare vid ett etablerat universitet.

Det är banne mig skitsvårt att argumentera med rasister, eftersom de är så kunniga på detaljer, så de snäpper i alla fall mig på fingrarna om och om igen. Jag har flera gånger fått ändra mig och mitt tankesätt. Mycket av vad de säger har jag kollat upp och verkligen studerat och fått erkänna för mig själv att rasisterna hade rätt.

:(
 
Sv: Liten lathund

i hur det går till i nio av tio fall att diskutera med rasister på nätet:

1. Rasisten kommer med ett påstående. Inte sällan innehållande orden "Jag är inte rasist ,men..."

2. Rasisten åker på mothugg

3. Rasisten länkar till avpixlat eller ännu värre sidor och säger att det visst är sant.

4. Rasisten överbevisas med fakta.

5. Då uppstår ett sk. jobbigt läge för rasisten och de kvinnofientliga kommentarerna börjar flöda och också ofta kommentaren " du lever i en bubbla, välkommen ut i Verkligheten".
Alltså, Verkligheten för de här personerna är deras trångsynta bubbla.

Du glömde:
Vi måste först ta hand om våra egna.

Avskyr verkligen den floskan, de som säger så vill bara sko sig själva.
 
Sv: Liten lathund

Vet ju inte vilken typ av fakta du menar nu, men expo.se har ju rejält med argument och experter att fråga om du vill ha hjälp med argumentationen.
 
Sv: Liten lathund

Jag fick minsann googla vad det var!
Men första bilden som kom upp var;
url
 
Sv: Liten lathund

Mycket av vad de säger har jag kollat upp och verkligen studerat och fått erkänna för mig själv att rasisterna hade rätt.

Vid sådana tillfällen kan du undersöka vilken minsta beståndsdel av samhället som sätts i centrum för etiken: den mänskliga individen, den vita mannen eller pengar?
 
Sv: Liten lathund

Menar du att du är helt ovetandes om att världen styrs av skepnadskiftande ödlor från rymden!? :eek: Det var ju de som dödade Tupac och Michael Jackson eftersom de var på väg att avslöja hela konspirationen. Troligtvis var Rhianna, Marilyn Manson och Obama involverade på något vis eftersom de är satanister (och antagligen ödlor).

För bevis: googla
 
Sv: Liten lathund

Du glömde:
Vi måste först ta hand om våra egna.

Avskyr verkligen den floskan, de som säger så vill bara sko sig själva.

Min favorit är den om hur många barn de skaffar.

De barnen blir ju svenska barn, i svenska skolor, svenska föreningar, svenska samhället.
Det är väl jättebra? Eller är det skillnad på svenska barn och svenska barn? Beroende på var mamma och pappa är födda? Riddarhyttan eller Asmara.
:banghead:
 
Sv: Liten lathund

kl

"Måste" man alltid vara nåt jämt ? rasist, feminist, kommunist etc...jag är lite av allt..och är ingen präktig PK medborgare som vissa vill verka som....alla har vi våra skills...
 
Sv: Liten lathund

kl

"Måste" man alltid vara nåt jämt ? rasist, feminist, kommunist etc...jag är lite av allt..och är ingen präktig PK medborgare som vissa vill verka som....alla har vi våra skills...

Vad i hela friden är en präktig PK-medborgare??:confused:

Mina åsikter och ställningstaganden görs inifrån mitt hjärta och hjärna. Jag strävar inte efter att vara något. Jag är.
 
Sv: Liten lathund

Präktig eller inte:Jag tycker rasister alltid är obehagliga. Vare sig de är rasister 24:7 eller bara är lite rasist när det passar.
 
Sv: Liten lathund

Präktig eller inte:Jag tycker rasister alltid är obehagliga. Vare sig de är rasister 24:7 eller bara är lite rasist när det passar.

Jag tycker att dte är obehagligt och läskigt, när man ser hur hjärntvättat vissa beter sig/yttrar sig. Har problem just nu med dotterns bästis föräldrar... barnen är såpass små att vi vuxna behöver ha ganska mycket kontakt när de vill leka, men varenda gång häver de ur sig rasistiska kommentarer. Det gör mig galen! Det är ju inte människor jag valt att umgås med, det är ju för dotterns skull, så jag biter mig i tungan igen och igen....
 
Sv: Liten lathund

i hur det går till i nio av tio fall att diskutera med rasister på nätet:

1. Rasisten kommer med ett påstående. Inte sällan innehållande orden "Jag är inte rasist ,men..."

2. Rasisten åker på mothugg

3. Rasisten länkar till avpixlat eller ännu värre sidor och säger att det visst är sant.

4. Rasisten överbevisas med fakta.

5. Då uppstår ett sk. jobbigt läge för rasisten och de kvinnofientliga kommentarerna börjar flöda och också ofta kommentaren " du lever i en bubbla, välkommen ut i Verkligheten".
Alltså, Verkligheten för de här personerna är deras trångsynta bubbla.
Nr 1 skulle jag skriva så här:
Jag är inte rasist men jag erkänner att jag har en hel del fördomar.
 
Sv: Liten lathund

Vi måste först ta hand om våra egna.

De som använder ovanstående argument visar på en mycket tråkig människosyn tycker jag förutom att de visar sin okunnighet.
Jag hade en jättediskussion i somras med två idioter, varav den ena anser sig vara en fantastisk och generös människa helt utan vare sig rasistiska tankar eller föromar (hon ger ju pengar till SOS barnbyar). Många av deras argument gick just ut på att vi måste ta hand om våra egna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp