Bukefalos 28 år!

Liten ovetenskaplig...

Maira

Trådstartare
...undersökning:

Hur många här på Buke är det som INTE har någon TV?

Själv skulle jag tycka att det vore väldigt tomt att inte ha någon. Även om den kan vara avstängd många kvällar... ;)
 
Sv: Liten ovetenskaplig...

Jag har en tv, men den är inte inkopplad och sett på tv gjorde jag senaste gången i ...Hm...Januari tror jag, en gång, men det var lika tråkigt då som jag mindes..... Det var ca 5 år sen jag slutade se på tv. Saknar det inte.
 
Sv: Liten ovetenskaplig...

Jag räcker upp en halv hand...

Dels har jag levt ganska många år utan att ha TV.
Numera finns en tv i hushållet, men vår antenn mår inget bra så den enda kanalen vi kan titta på är tv4. Svts kanaler får vi ingen kontakt med. Vi har även en parabol men den får inte kontakt med satelliten pga att grannens träd är ivägen... :crazy:

Jag tittar oerhört sällan på tv.
 
Sv: Liten ovetenskaplig...

*räcker upp handen*

Hade ingen TV när jag var ung och bodde ensam. Träffade maken och levde med honom och TV i 20 år. Skildes för sju år sedan och har inte haft någon sedan dess.

Tittar på play nån gång ibland. Saknar det INTE. Kan inte heller få till någon vettig plats att ha den på om jag skulle skaffa en...

Känner ett gäng personer som inte har TV. Mestadels ungdomar.
 
Sv: Liten ovetenskaplig...

Jag HAR tv, men hade jag inga barn skulle jag inte ha nån. Tittar aldrig på den.
 
Sv: Liten ovetenskaplig...

Jag har en tv, betalar licens, men tittar kanske på den en gång i månaden. Kollar alltid på datorn annars. Funderar på att ta bort TV:n helt då den mest är i vägen och stör inredningen. TV:n är ju ganska ful.
 
Sv: Liten ovetenskaplig...

Jag har TV och barnen tittar på den några gånger i veckan. Jag har i gång den en stund de flesta kvällar i veckan, men tittar gör jag egentligen inte regelbundet. Jag har just sett en film dock, men gjort en massa annat också samtidigt. Onsdagar är dock spikade och bokade kl 21.55 då rättsläkarserien kommer.

Jag har ofta igång den för ljudet, att höra någon prata, vuxna. Det är så ensamt utan en TV. :o
 
Sv: Liten ovetenskaplig...

Har ingen TV. Har egentligen inte haft sedan jag flyttade hemifrån, utöver en period när jag fått en i julklapp. Jag sålde den när jag flyttade, den stod mest på för ljudet/sällskapet ändå.

Saknar inte TV.
 
Sv: Liten ovetenskaplig...

Jag har ingen tv, använde inte den jag hade innan. Den fick åka ut till förmån för fler bokhyllor istället :D
 
Sv: Liten ovetenskaplig...

jag har en men de enda kanalerna som funkar är ettan och knappt tvåan så den har inte vart påslagen sedan i september när jag flyttade in :p saknar inte tvn alls faktiskt, har datorn och kan se de mesta på den :)
 
Sv: Liten ovetenskaplig...

Jag köpte tv för första gången i mitt liv för 3 månader sedan. Jag kan då tillägga att jag flyttade hemifrån för 7 år sedan.
 
Sv: Liten ovetenskaplig...

Tja, har iofs TV, men tittar aldrig:p

Sonen kikar ju emellanåt, men när han flyttar så vete tusan... Det enda jag följde ett tag var 100% bonde (som inte finns på Play!), men det ligger nere även det nu...
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 170
Senast: Mineur
·
Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 206
Senast: Hoarfrost
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 271
Senast: Fiorano
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp