Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KleinspitzOm man är ute efter en mycket liten hund som är pigg och glad och tycker om att träna agility vad hade ni rekommenderat?
Vilken är den roligaste minihunden?
Om man är ute efter en mycket liten hund som är pigg och glad och tycker om att träna agility vad hade ni rekommenderat?
Fast dom är ju inte småHelt klart welsh corgi pembroke
Visa bifogad fil 176356
Dock så har de ju inte den ultimata fysiken även om det finns individer som tävlar till och med på internationell nivå.
Annars brukar populära agility-raser vara sheltie och pudel i small klassen. Vill man satsa på x-small så chihuahua, Jack russel mfl.
Egentligen är agility en sport som passar de flesta hundar (som har en ok fysik och är friska) så fundera på vad som är viktigt i övrigt. Vår soffpotatis och en av de mest omotiverade hundar man haft i träning sprang SM i agility (fyrvägskorsning av sällskaps raser).. Just agility är en av de mest självbelönande hundsporter man kan hålla på med så man behöver inte nödvändigtvis en extrem arbetsnarkoman även om lite driv är bra.
Beror på hur seriöst du vill satsa och hur mycket tid du vill lägga..
Bolonka har jag sett några coola. Dvärgpudel, dvärgschnauzer, papillon, chihuahua. Men som med alla raser får man kolla linjer.Om man är ute efter en mycket liten hund som är pigg och glad och tycker om att träna agility vad hade ni rekommenderat?
Fast dom är ju inte småjag menar minihundar alltså chihuahua-storlek
![]()
Bra reklam!Säger också Papillon!
Alltid pigga och glada! De är såna alerta och positiva glädjesprinklers.
De hänger gärna med på allt. De är energiska, atletiskt byggda, smidiga och snabba. De är intelligenta och väldigt lätta att träna iom stor will to please och signalkänslighet. Finns många som går bra i agility.
De är också sociala och uppskattar att ligga och gosa ihop i soffan.
Pälsen är silkig och behöver inte borstas så ofta som man kan tro. Och smuts halkar av den rätt bra.
Livet med pappi känns kul varje dag. Min hund är så skojig att man skrattar halva dagarna över hennes clownerier.
Hon har kvar samma mentalitet sen hon var valp vad gäller skojeriet. Sen är hon ju klokare etc nu.
Visa bifogad fil 176373
Vad fint att han varit stödhund! Min hund har jag tänkt på vore så fin att ta till tex äldreboende för att umgås med gamlingarna. Hon är så social och vill vara i allas knä och ta hand om en.Bra reklam!
Jag instämmer ju. Har phalene, den andra varianten av fjäril. I grunden samma hund.
Min har varit ett par månder som stödhund i skolgruppen på en grundskola och har tydligen gjort ett väldigt bra jobb med sköra, ledsna elelr bara oroliga barn.
Mamman i familjen jobbar där, och tog med honom på jobbet.
Så fjärilar är inte enbart sprall och bus, de är känsliga och inkännande också.
Papp-agility