Liten plånbok sökes

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag försöker hitta en liten plånbok som är "lagom" för mitt behov.
Jag bär normalt på 3 st kort (körkort och 2 betalkort) och önskar ha plats för att lägga enstaka kvitton, sedlar och eventuellt även mynt i plånboken. Jag vill inte ha korten "utanpå" plånboken, eftersom jag då riskerar att tappa korten. Och det känns liksom onödigt med en extra flik i plånboken för att få plats med många kort eller många extra fack för allt man kan tänka sig att samla på.
Jag har letat i diverse webshopar (t.ex Fyndiq, Åhlens, Clas Ohlson m.fl) och jag gick igenom sortimentet hos nasarna på Hötorget när jag var i huvudstaden härom veckan, utan att hitta vad jag sökte.
Så nu testar jag här - någon som har nåt tips?
 
Fjällräven :) jag är väldigt nöjd med min, den är inte mycket större än ett kort.
Jag har satt en längre nyckelring i dock så jag inte tappar den
Cip card holder heter den
 
planbok-dragkedja-rfid


Jag har något liknande som den på bilden, en korthållare med dragkedja. Köpte min på Gekås men finns nog lite varstans. Jag får plats med diverse kort, lite kvitton och ett par mynt. Går ner i fickor utan att det blir klumpigt :up:
 
Fjällräven :) jag är väldigt nöjd med min, den är inte mycket större än ett kort.
Jag har satt en längre nyckelring i dock så jag inte tappar den
Cip card holder heter den
tack för tipset! den verkar ungeför lagom stor för mitt behov - om det inte bara vore för att jag tycker att det är hutlöst dyrt med 395 kr (Outnorth) för en liten plånbok, bara för att det sitter ett fjällrävenmärke på den...
 
planbok-dragkedja-rfid


Jag har något liknande som den på bilden, en korthållare med dragkedja. Köpte min på Gekås men finns nog lite varstans. Jag får plats med diverse kort, lite kvitton och ett par mynt. Går ner i fickor utan att det blir klumpigt :up:
Jomen alltså, "finns lite varstans", som vardå? ;) Jag har inga planer på att besöka Gekås (att åka dit bara för en plånboks skull är ju rätt oekonomiskt...) och jag har ju uppenbarligen inte lyckats hitta någon varken på nätet eller i fysisk butik...
 
Jomen alltså, "finns lite varstans", som vardå? ;) Jag har inga planer på att besöka Gekås (att åka dit bara för en plånboks skull är ju rätt oekonomiskt...) och jag har ju uppenbarligen inte lyckats hitta någon varken på nätet eller i fysisk butik...
Bara genom att googla "Korthållare med dragkedja" får jag upp flera sidor, tex Fodralbutiken.se. Där heter den "liten läderplånbok med dragkedja". Finns fler om man går in på bilder på google.
 
Maken har en sån här plånbok från Longchamp. Väldigt kompakt men ändå ryms flera kort, lite mynt, några sedlar.

Screenshot_20211125-195348__01.jpg


Nackdelen är väl priset, billig var den inte. (Jag har köpt den i present till honom).
 
tack för tipset! den verkar ungeför lagom stor för mitt behov - om det inte bara vore för att jag tycker att det är hutlöst dyrt med 395 kr (Outnorth) för en liten plånbok, bara för att det sitter ett fjällrävenmärke på den...
Ja det är dyrt
Men måste säga att det är bra kvalite!
 
Jag har en liten korthållare från monki, facken är lagom trånga för att de inte ska trilla ut. Men jag tror att en sådan plånbok från samma märke som visas tidigare i tråden hade passat dig. Finns fler färger osv på deras sida.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp