Liten rabatt men...

myzzan

Trådstartare
Jag flyttade I vintras till ny lägenhet med egen uteplats och liten rabatt..

Dels hade jag de fina ogräset lupin i rabatten dom åkte rätt så fort bort, och vänt upp och ner på jorden ett par gånger

Men jag har två växter till , en som är hög med. gräs med gula blommor och en liten buske typ. Vad är de för växter?

Har satt lite blommor i rabatten själv en smultronplanta, jordgubbsplanta och tayberryplanta .

Vi får göra som vi själva vill av de företaget vi hyr av (18 mark lägenheter) så länge det sköts

Jag ska ta bild på de ikväll och lägg upp de här när jag kommer hem
 
Jag flyttade I vintras till ny lägenhet med egen uteplats och liten rabatt..

Dels hade jag de fina ogräset lupin i rabatten dom åkte rätt så fort bort, och vänt upp och ner på jorden ett par gånger

Men jag har två växter till , en som är hög med. gräs med gula blommor och en liten buske typ. Vad är de för växter?

Har satt lite blommor i rabatten själv en smultronplanta, jordgubbsplanta och tayberryplanta .

Vi får göra som vi själva vill av de företaget vi hyr av (18 mark lägenheter) så länge det sköts

Jag ska ta bild på de ikväll och lägg upp de här när jag kommer hem
20220809_202158.jpg
 
Det där var ju jättefint! :) Jag tror(!) att om det hade varit min rabatt så hade jag funderat på att plantera litet marktäckande växter, så jag inte behövde rensa mer ogräs än nödvändigt. Den större busken framför fönstren, är det inte också lupin?
Jag vet inte för där har inte kommit några blommor, och allt la sig när de blåste som bara den , så jag fick klippa ner den totalt. Men jag kan ta närmre bild på bladen

Han som bodde där innan har inte sköt de alls , så jag försöker hålla i ordning där nu. Minst en gång i veckan är jag i rabatten. Allt för att hålla nere ogräset
 
Har haft två små björkar med jag har sågat ner. Rabatten har varit miss sköt så de har tagit tid att få rätt på, både växter och ogräs.

Sen har jag en liten svart vit blomma med morrhår , fyra tassar och svans med i rabatten. Men den flyttar på sig själv

Ska skaffa rabattkant så de ser lite bättre ut, dock inte i plast eller i trä
 
received_1203483290423224.jpeg
Där som är nedklippt hårt där har stått lupin så ja jag har vänt upp och ner på skitet
 
received_2897322500565568.jpeg

Innan jag bestämde mig för att ha i rabatten, grannkatten i rabatten som vill vara snäll och min som är innekatt till 90 % dom flög aldrig ihopa.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 590
Senast: alazzi
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 085
Senast: Trissa
·
Trädgård & Växter Grannen har en växt som sprider sig utav bara sjutton, via rotsystem och det håller på att ta över mitt jordgubbsland! Och driver mig...
2
Svar
23
· Visningar
3 516
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp