Bukefalos 28 år!

Liten sjukling

Madick

Trådstartare
Kan börja med att om han inte är bättre i morgon ringer jag vet.

Prisse 2½ år, har fått en hel del stryk av en yngre kompanjon som nu har fått flytta till ett nytt hem bl.a. pga detta (tillsammans med en han inte slogs med). Jag har märkt att han har börjat dra sig undan och inte vill komma fram längre när han vet att han ska ut i hagen på dan, trots att hulliganen är borta.

I dag låg han och typ sov-låg fast jag kom och skulle ta honom, brydde sig inte när jag petade på honom. Struntade i att ta ut dem men släppte ut så de fick gå i hela vardagsrummet + att de fick gräs inne. Då gick han ut men kom gärna och satte sig vid mig och bara satt liksom lite ihopkurad. Han har gnällt när vi tar upp honom och han vill gärna bara sitta still och gosa under min haka.

I det stora hela får jag känslan av att han inte mår riktigt bra men kan inte komma på vad som är fel. Han äter och dricker och gör ifrån sig som han ska.
 
Sv: Liten sjukling

Åh vad jobbigt det är när det är så... Det är bra att han äter i alla fall! Fortsätt håll koll och piggnar han inte till så gör som du tänkt med att ringa veterinären.

Svårt o säga vad det kan vara, kan ju vara ingenting också...
 
Sv: Liten sjukling

Usch vad jobbigt.
Visst är det marsvin du har?
De visar ju heller inget i onödan om de mår dåligt. Avvakta ett par dagar och annars veterinärkontakt, som du redan tänkt.
 
Sv: Liten sjukling

Jo, marsvin (missade visst att skriva det!).

I morse satt han i ett hörn på klinkergolvet istf på strö eller fleece som finns tillgängligt, även i hörn. Hans polare tittade lite surt och då skuttade han iväg som en pil. Tilltufsad självkänsla efter att ha fått stryk?

Den superbraiga marsvinsveterinären på kliniken i stan ska ha bytt till en annan klinik, har lite ågren vart jag ska vända mig nu.
 
Sv: Liten sjukling

Vilken tur, braiga veterinären är kvar den här veckan så jag har bokat en tid till onsdag em. Eftersom Prisse äter som han ska känns det inte som att det är superakut. Jag har sån där näringspulver hemma också om det krisar.

Lilla plutten, nu är det ju äntligen sommar och gräs och han ska vara glad!
 
Sv: Liten sjukling

Nu har vi sponsrat lokala kliniken med 580 kr för 5 min undersökning :-)

Tänderna ser bra ut, såren var ingen fara, ngt tunn men inte alarmerande. Troligtvis i chock av stryket han fick så extra mat (även critical care) och lugn och ro är receptet. Om han inte blir bättre i magen ska vi kolla efter parasiter så jag skulle i så fall lämna in träckprov. As if, det gör jag ju själv hemma först :-)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 703
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 475
Senast: Bulldoozer
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 448
Senast: manda
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 600
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp