Bukefalos 28 år!

Liten uppdatering från Flarken

a_c72

Trådstartare
Nu har Krutrök bott hos oss i 14 dagar lite drygt..

Tiden går fort! Pelle:love::love:har på ett snällt men bestämmt sätt talat om för Krutrök att det är HAN som bestämmer och därmed basta!

Å Krutrök accepterar det även om jag ser ibland hur han slickar sig om munnen och spanar in Pelles mathink.. den är de ju sååå mycket mera mat i än i hans egen...

Igångsättningen av Krutrök har gått riktigt bra. Ungefär varannan dag har vi jobbat med nånting. Tömkört eller ridit barbacka då.. Han är fortfarande jätteposetiv till att få jobba och kommer gärna fram och vill gosa.

Han är väldigt väldigt nyfiken vilket varit jättebra då det för hans del blivit många extra promener ner i hagen för att titta VAD det är som skrammlar så hos grannarna som håller på att renovera.. Pelle är liksom van med att det skramlar därifrån så han höjjer på sin höjd huvudet ibland han..

Nu på fredag ska vi provköra Krutrök första gången.. Ursch ja tror det kommer att gå jättebra men samtidigt så mår jag lite illa av det.. Jag och mina gamla spöken som är såå svåra att begrava ni vet..

Har dock tränat så Krutrök går i skacklarna lugnt och stilla. Han har gått på släp efter Pelle med både rockarden och maratonvagnen och inte reagerat någonting alls..
Dessutom har jag ju instruktör med mig.. Jag funderar dock allvarligt på att låta någon annan hålla i tömmarna det första så inte mina nerver ska lysa igenom FÖR mycket..

Upps kom just på att jag inte ens lagt på honom selen ännu:o DE ska jag nog prova och göra i kväll..

Pelle då.. Ja han är en underbar häst helt enkelt.. Men jag skulle önska att han kunde lägga på sig lite mera hull..Tänk om man kunde föra över lite av Krutröks överflöd till Pelle...

Anna-Carin
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

Härligt med en ny häst - Nu vill vi bara se bilder på underverket :)
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

satt just o tänkte på dig lina- vem har fått den stora lyckan i livet att få frosty? Tävlar han något i körning?
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

Hade lite svårt att hitta med din beskrivning :( ! Det är väl -> länkar-> gården -> ridning ? :D

Mvh
Emma
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

Han är såld till Burträsk! En kvinna som tävlat lite i körning (shettis) innan har köpt honom - så japp han kommer att fortsätta tävlas, vilket var ett krav :) Han verkar ha det toppen där, så trots allt känns det bra. Fast det är självplågeri att kolla här och på kuskringen, man blir sjukt körsugen!!
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

Hade lite svårt att hitta med din beskrivning :( ! Det är väl -> länkar-> gården -> ridning ? :D

Mvh
Emma

länkar - gården- hästarna så är det flera bilder på Krutrök
under ridning är det 1 bild på mig och Krutrök och sen en massa andra hästar

Anna-Carin
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

Han är såld till Burträsk! En kvinna som tävlat lite i körning (shettis) innan har köpt honom - så japp han kommer att fortsätta tävlas, vilket var ett krav :) Han verkar ha det toppen där, så trots allt känns det bra. Fast det är självplågeri att kolla här och på kuskringen, man blir sjukt körsugen!!

Det finns fler som lider av abstinens. Jag vet hur du lider.
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

Men hej - och tack för igår (och den mycket goda chokladen :))! Vi hörs om tre veckor då, när han kommer hem.
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

Nu har jag vaknat till liv igen efter en INTENSIV hästhelg..

TÄNK om jag bara kunde få mina nerver under kontroll och köra som jag gör på träning när det är tävling :angel::angel:

Pelle:love::love::love: är bara helt underbar!!! Inte så ofta det SYNS att han är travhäst inte.. Om man inte räknar de där konstiga som heter ryggning då.. för de är grekiska och hebreiska ord som är sååå konstiga...

Krutrök.. jo då han har haft en minst sagt jobbig helg..
Mycket att hålla reda på å så måste man ju titta HELA tiden så man inte missar något.. Å shettisar?? va är de?? små saker som ser ut som hästar men?? Han är absolut inte rädd för de.. Han bara glömmer ALLT runt omkring när han ser en sån söt liten sak...

Han är körd med maratonsele och rockarden nu i allafall.. Å magen har försvunnit så pass att han ryms i skacklarna i allafalll.

Ni får ge er till tåls med bilder

De kommer men först ska jag köpa lilla Krutrök så det står MIN på sötnosen!!!

Anna-Carin
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

Va roligt att allt går så bra! :bump: Har du pratat med "Skrot nisse's" ;) ägare än, får du köpa honom? Hade ju vart kanon! :banana:
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

Japp "Skrot Nisses" ägare och jag pratade i telefon igår och gjorde upp om pris. Så nu ska vi bara skriva papper å sånt!

Anna-Carin
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

Vad roligt att det går bra! Var Karin med..?
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

Vad roligt att det går bra! Var Karin med..?

Karin var med på fredagen dock utan Järn. Hon fick jobba ändå :angel:

På lördagen hade vi Lindmarkarn utan häst hos oss som vi kunde sätta i jobb!

Tack för all hjälp tjejjer! Å Karin fin fina bilder tusen tack!!!

Anna-Carin
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

undrar om vi menar samma Karin nu :)
Karin W menar jag, veterinären som köpt min Frosty..
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

Vad kul att helgen blev så bra! Själv skulle jag ha jobbat så jag vågade inte anmäla mig och tur var väl det eftersom vi tog en skentur i skogen så min helg tillbringades på sjukhus...

Härligt att du hittade en kompis till Pelle,dessutom en mycket snygg herre :)
 
Sv: Liten uppdatering från Flarken

Åh vad GRANN Krutrök är! Jättestilig kallblodstravare!
Jag tror jag är lite kär :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 29
  • Allergifoder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp