Litteratur om autism

Amha

Trådstartare
Jag har spanat lite efter bra böcker om ämnet men jag tänkte att jag frågar här med så man inte missar nåt. De jag gått igenom är från autism och asperger-förbundet.

Jag letar alltså efter böcker med tips om hur man kan bemöta barn i åldrarna från förskola och till tidigare skolålder med autism. Så inriktade på socialt samspel och liknande vardagsproblem som möjligt. Gärna lättlästa med bra exempel.
 
Det har ganska nyligen släppts en bok som heter leka, prata, äta. Den ger mycket konkreta exempel och råd. Författarna är logopeder och psykologer och de flesta har en forskningsbakgrund alt har jobbat på Autismcentrum för små barn i Stockholm (som jag tycker är ledande i Sverige inom små barn med autism)
 
Det har ganska nyligen släppts en bok som heter leka, prata, äta. Den ger mycket konkreta exempel och råd. Författarna är logopeder och psykologer och de flesta har en forskningsbakgrund alt har jobbat på Autismcentrum för små barn i Stockholm (som jag tycker är ledande i Sverige inom små barn med autism)
Den verkar vara precis den sorten jag behöver! Tack snälla! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 869
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Har ni tips? Jag har konstaterat att jag nog har ganska dåligt självförtroende. Och inte gjorde de senaste två årens depressionsproblem...
Svar
8
· Visningar
721
Senast: mandalaki
·
Träning Hej! Jag vet kanske inte hur jag ska formulera mig för att detta ska låta vettigt. Vi tar det från början. Jag började rida ett...
Svar
13
· Visningar
2 809
Senast: pulkaskurk
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 318
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp