Liv i luckan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hösten börjar på allvar göra sig gällande. Augustimörkret har blivit påtagligt och i morgon är det dags för ridning igen. Jag har faktiskt inte ridit alls sedan jag fick näsan knäckt i början av juni. Den har varit öm länge och faktum är att det fortfarande ömmar lite över en punkt när jag trycker där, även om det mesta var borta redan i mitten av juli. Nu är det en tredagars kurs, eller ridläger för vuxna som de kallar det. De har en förmiddagsgrupp och en kvällsgrupp och det är den sistnämnda som jag ska vara med i. Jag har nog hunnit bli ganska ringrostig skulle jag tro.

Idag var jag till terapeuten igen för att jobba med blodfobin. Herregud, vad jobbigt det var idag! Hon hade letat rätt på en liten film från en vårdcentral där en man fick sitt blodsocker kollat genom ett stick i fingret. Jösses vad jag grinade. Tårarna bara vällde fram. Det var just vid en provtagning i ett finger som jag fick min fobi när jag var liten. Då svimmade jag och jag minns fortfarande hur det var när jag vaknade upp. Jag antar att jag behövde grina idag för jag kunde inte direkt svara på varför jag gjorde det.

Jag har på sistone haft lite problem med mitt telefonerande då jag insett att det inte funkar så bra med kontantkort längre eftersom jobbet sagt upp sin fasta telefon och jag använder telefonen i jobbet. Givetvis får jag telefonersättning från jobbet men jag kommer att gå över till ett abonnemang för att slippa stå med tomt kort hux flux. Pengarna försvinner lite kvickare än jag tänkt mig numera.

Dessvärre har jag fått problem med att föra över mitt gamla nummer till nya abonnemanget och jag är minst sagt sur på 3. Jag har försökt registrera mitt kontantkort under en längre tid nu på deras hemsida men det har inte fungerat utan jag har blivit ombedd att försöka igen senare. Nu blev det akut nödvändigt att få kortet registrerat så jag mejlade supporten och fick rådet att skicka ett sms till ett nummer med ett ord på. Då skulle jag få ett svar med en länk till en sida där jag skulle kunna registrera den. Jag fick aldrig något svar. :cautious: Det sista alternativet var att ta sig till 3s butik i Täby och be personalen där ordna det, så jag åkte dit idag. Verkligen otrevligt ställe att vara på faktiskt. Efter en del köande där blev det min tur och gissa vad? Personalen kunde inte heller registrera kortet utan fick samma svar som jag fått på hemsidan! :mad:

Jag lyckades inte dölja min irritation precis, särskilt som jag har andra negativa erfarenheter av dem. Min 4 år gamla 600-kronors telefon hålls ju som evighetsgisslan hos dem och de vill ha 350 kronor för att släppa den. Den är dessutom köpt med abonnemang och därmed betalad med råge. Deras hemsida har också gett mig en hel del frustration med tanke på bristfällig information både som inloggad kund och i butiken. Nu tyckte personalen att jag kunde komma tillbaka i morgon så kunde jag få hjälp, men det går inte alls. Jag är ju bokad på ridkurs och det finns inte en sportslig chans att jag kommer att hinna dit. Dessutom har jag verkligen inte lust att åka dit igen. De har gång på gång misslyckats med det de ska göra (hallå, har de inga felloggar på hemsidan som kontrolleras?) så jag försökte mig på att få personalen att låsa upp min gammeltelefon gratis som plåster på såren för allt strul.

Det kunde de inte göra. Nähä... Inte det heller alltså.

Som det ser ut nu verkar det som om jag kommer att bli tvungen att byta telefonnummer, men jag avvaktar lite till ifall de får ordning på sin hemsida. Tills vidare får jag springa omkring med 2 telefoner, en som har mitt gamla nummer som det går att ringa till och en med ett förhoppnings tillfälligt nummer som jag kan ringa ut på.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Natten till söndagen gick min mamma bort, det var inget oväntat då hon varit sjuk i Altzaimers i många år och sista halvåret tacklat av...
Svar
19
· Visningar
1 389
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har jag träffat psykologen två gånger och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Än så länge har jag inte riktigt fått något grepp...
Svar
13
· Visningar
1 416
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jobb! Äntligen ska man få börja jobba igen! Det är nästan exakt ett år sedan som jag sa upp mig och slutade jobbet jag hade då som...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
643
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp