Bukefalos 28 år!

Livestream från Kreuth

Sv: Livestream från Kreuth

Kul att du uppskattade tipset.

Jag valde bort att starta i den här tävlingen men nu ångrar jag mig lite. Det hade nog varit kul trots allt att vara med. Jag hade inte haft placeringschans, men det hade varit en nyttig erfarenhet.

Ska dit som åskådare i helgen.
 
Sv: Livestream från Kreuth

Om jag inte minns helt fel så va det du och jag som satt här förra gången du tipsade med ;)

Det ser ut och va en spännande tävling. Vad är det för gren? (Nybörjare som jag är...)
 
Sv: Livestream från Kreuth

Grenen heter Superhorse, i Sverige är det Versitale Horse om jag minns rätt. Nivån på detta är LK1 som är den högsta nivån i tyska EWU. Motsvarigheten till Wras. Vi har 5 olika klssindelningar och man klassas upp om man har tillräckliga poäng.
 
Sv: Livestream från Kreuth

Nu är det junior western riding. Dvs hästar som är max 6 år gamla.
 
Sv: Livestream från Kreuth

Du måste ladda om sidan lite då och då. Det räcker inte att bara trycka på refresh utan du måste starta om från sidan före.
 
Sv: Livestream från Kreuth

Nu pågår en pleasure, tror jag. Var ute med hunden en sväng precis.

Kollar på tidsprogrammet, men inga hålltider finns tyvärr så det är svårt att säja om det är railwork för horsemanship eller pleasure.
 
Senast ändrad:
Sv: Livestream från Kreuth

Senior western pleasure LK1 känner igen några ekipage. Det är så många anmälda så man kör flera heat.
 
Sv: Livestream från Kreuth

Åh! Tack så mycket för att du tipsar, du får gärna tipsa i framtiden om det blir någon mer tävling som livesänds:)
 
Sv: Livestream från Kreuth

Tipsar så gärna!

Nu pågår en Plesure för LK3 och det är ju lite skillnad mot LK1. Flera av mina vänner rider i denna klass.
 
Sv: Livestream från Kreuth

Undrar om det är väldigt halt? En haflinger gick ner på knä nyss i kurvan.
 
Sv: Livestream från Kreuth

Den snubblade nog bara. Var ju precis i övergången till trav, så den tappade nog balansen.
Däremot fnissade jag lite åt ryttarinnan som rev av sig hatten och kastade den i sanden mitt i WR-mönstret, hon såg himla irriterad ut :)
 

Liknande trådar

Islandshäst Det pågår ett NM på Åland, började idag, och visst måste vi väl ha en tråd om det? Är ni på plats och tittar någonting? Eller...
2
Svar
27
· Visningar
2 965
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: ryujaneiro
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 827
Senast: Lingon
·
Hundträning Just nu pågår EM i nötvallning på Elmia lantbruk. Livesänds på youtube om man är nyfiken: Sändningarna från kvaldagarna ligger kvar på...
Svar
6
· Visningar
583
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp